• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
När flygvapnet använder Skydiver.
Vad för band används?

Vi kör med gummi i Flygvapnet, säkrast så. Samma armband som den säljs med i butik alltså.

IMG_2763.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag får tyvärr medge att jag inte är så förtjust i runda datumfönster, egentligen är datum ingen nödvändighet överhuvudtaget för att jag ska bli nöjd.
Har börjat känna lite sug efter Royal Steel Chronograph med den bästa tavlan i tre grå nyanser på sub-dialsen och i en perfekt värld skulle den vara datumlös.

Original:

fullsizeoutput_ad9.jpeg


Retuscherad:

fullsizeoutput_adb.jpeg
 

Freddie L

Panerai
Jag får tyvärr medge att jag inte är så förtjust i runda datumfönster, egentligen är datum ingen nödvändighet överhuvudtaget för att jag ska bli nöjd.
Har börjat känna lite sug efter Royal Steel Chronograph med den bästa tavlan i tre grå nyanser på sub-dialsen och i en perfekt värld skulle den vara datumlös.

Original:

fullsizeoutput_ad9.jpeg


Retuscherad:

fullsizeoutput_adb.jpeg
Nja... Jag väljer bort datum när jag kan, men tycker nog att det blev ett litet "tomrum" när du tog bort datumet. Ett av få tillfällen när datumet balanserar tavlan? När datumskivan är matchad och med vit text, och det finns en elegant sarg så där, så tycker jag det blir en snygg detalj i stället för störigt datum.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Jag får tyvärr medge att jag inte är så förtjust i runda datumfönster, egentligen är datum ingen nödvändighet överhuvudtaget för att jag ska bli nöjd.
Har börjat känna lite sug efter Royal Steel Chronograph med den bästa tavlan i tre grå nyanser på sub-dialsen och i en perfekt värld skulle den vara datumlös.

Original:

fullsizeoutput_ad9.jpeg


Retuscherad:

fullsizeoutput_adb.jpeg
Den där tavlan är så sjukt fin!
Synd att den mäter 42mm, tycker att den blir lite för stor.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nja... Jag väljer bort datum när jag kan, men tycker nog att det blev ett litet "tomrum" när du tog bort datumet. Ett av få tillfällen när datumet balanserar tavlan? När datumskivan är matchad och med vit text, och det finns en elegant sarg så där, så tycker jag det blir en snygg detalj i stället för störigt datum.
Hade funkat med ett fyrkantigt fönster... som de hade förut.
20140204_160934.jpg
 

Hawk100

Rolex
Jag får tyvärr medge att jag inte är så förtjust i runda datumfönster, egentligen är datum ingen nödvändighet överhuvudtaget för att jag ska bli nöjd.
Har börjat känna lite sug efter Royal Steel Chronograph med den bästa tavlan i tre grå nyanser på sub-dialsen och i en perfekt värld skulle den vara datumlös.

Original:

fullsizeoutput_ad9.jpeg


Retuscherad:

fullsizeoutput_adb.jpeg
Håller med om att den faktiskt blev snyggare utan datum. Trots att jag själv vill ha datum på mina klockor.....
 
Topp