• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_0253.JPG

"Bara" själva bytet som kvarstår nu då.:)
Och kanske att sätta på länken igen.
Sen blir man äkta medlem i "Club Cu"....

Grymt! Tror att det kommer bli en fullträff med länken på.

EDIT: Bokade du upp dig på rosa/champagne till din 36:a? :)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Inga ledtrådar? :)

Jag börjar bli rastlös med min koppartavla så jag tror att det redan kan vara dags för byte. Den gula tavlan är öronmärkt till sommaren, men jag såg den här bilden på Tidssonen och blev ruskigt sugen att testa "royal blue"-tavlan...har inte haft den monterad ännu.

sjoo-sandstrom-chronolink.jpg

Du behöver ju en till klocka så att du kan ha 2 tavlor igång konstant :D

Vet inte om det är en ledtråd men har haft dessa tidigare.. ;)
IMG_0241.JPG

IMG_2899.JPG
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Grymt! Tror att det kommer bli en fullträff med länken på.

EDIT: Bokade du upp dig på rosa/champagne till din 36:a? :)

Är editen menad till mig? :) om så är så är svaret nej. Men det finns absolut en chans att det blir ett senare köp. Men dem kommer att montera en pärlemotavla åt mig nu:cool:

En annan fråga till folket. Händer det ofta att man byter hela urverket på garanti eller brukar man försöka att hitta felet och serva originalverket?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är editen menad till mig? :) om så är så är svaret nej. Men det finns absolut en chans att det blir ett senare köp. Men dem kommer att montera en pärlemotavla åt mig nu:cool:

En annan fråga till folket. Händer det ofta att man byter hela urverket på garanti eller brukar man försöka att hitta felet och serva originalverket?

Japp...det var menat till dig :)

Angående urverket så har jag ingen aning. Jag hade en tanke förut att man per automatik borde byta ut krånglande urverk om problemen har uppstått relativt nära nyköp. Säg att inom exempelvis 6 månader så byter man rakt av för att på så sätt inte smolka känslobägaren vid en nyköp. Det skulle utöver det servicepaket jag skrev om i CoC-tråden vara en sådan sak som som skulle öka premiumkänslan, att man undvek att köpare blev tvungna att vara utan sin nya klocka i ex antal veckor. Det verkar ju råda allmän brist på urmakare, så 4-6 veckor verkar snarare vara regel än undantag även vid reklamationer.

De trasiga urverket skulle man sen i lugn och ro kunna reparera, och antingen så stoppar man in dem i helt nya boetter och säljer till ett rabatterat pris, självklart med info om historiken. Eller ännu hellre, man ser till att samtliga AD får ett visst antal ex av dessa klockor som man kan ha som utlåningsklockor till Sjöö Sandström-kunder. Skulle du då få problem med din nya klocka skulle du alltså kunna lämna in den på en måndag, lämna butiken fortfarande med klocka på armen, (låneklocka), och komma tillbaka på fredag och hämta din flång nya klocka. Där skulle vi snacka premium!

EDIT: Jag tycker nästan att jag borde få en konsultanställning hos S&S affärsutveckling :)
 

Hawk100

Rolex
Japp...det var menat till dig :)

Angående urverket så har jag ingen aning. Jag hade en tanke förut att man per automatik borde byta ut krånglande urverk om problemen har uppstått relativt nära nyköp. Säg att inom exempelvis 6 månader så byter man rakt av för att på så sätt inte smolka känslobägaren vid en nyköp. Det skulle utöver det servicepaket jag skrev om i CoC-tråden vara en sådan sak som som skulle öka premiumkänslan, att man undvek att köpare blev tvungna att vara utan sin nya klocka i ex antal veckor. Det verkar ju råda allmän brist på urmakare, så 4-6 veckor verkar snarare vara regel än undantag även vid reklamationer.

De trasiga urverket skulle man sen i lugn och ro kunna reparera, och antingen så stoppar man in dem i helt nya boetter och säljer till ett rabatterat pris, självklart med info om historiken. Eller ännu hellre, man ser till att samtliga AD får ett visst antal ex av dessa klockor som man kan ha som utlåningsklockor till Sjöö Sandström-kunder. Skulle du då få problem med din nya klocka skulle du alltså kunna lämna in den på en måndag, lämna butiken fortfarande med klocka på armen, (låneklocka), och komma tillbaka på fredag och hämta din flång nya klocka. Där skulle vi snacka premium!

EDIT: Jag tycker nästan att jag borde få en konsultanställning hos S&S affärsutveckling :)
Ja "fri lånebil" är ju ett väldigt vanligt koncept hos många verkstäder. Varför inte samma sak hos SS? Bra tips! Och inte bara vid garantiärenden utan gärna även vid "vanlig" service. Frågan är bara hur mycket dyrare servicen då skulle bli.......???
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Japp...det var menat till dig :)

Angående urverket så har jag ingen aning. Jag hade en tanke förut att man per automatik borde byta ut krånglande urverk om problemen har uppstått relativt nära nyköp. Säg att inom exempelvis 6 månader så byter man rakt av för att på så sätt inte smolka känslobägaren vid en nyköp. Det skulle utöver det servicepaket jag skrev om i CoC-tråden vara en sådan sak som som skulle öka premiumkänslan, att man undvek att köpare blev tvungna att vara utan sin nya klocka i ex antal veckor. Det verkar ju råda allmän brist på urmakare, så 4-6 veckor verkar snarare vara regel än undantag även vid reklamationer.

De trasiga urverket skulle man sen i lugn och ro kunna reparera, och antingen så stoppar man in dem i helt nya boetter och säljer till ett rabatterat pris, självklart med info om historiken. Eller ännu hellre, man ser till att samtliga AD får ett visst antal ex av dessa klockor som man kan ha som utlåningsklockor till Sjöö Sandström-kunder. Skulle du då få problem med din nya klocka skulle du alltså kunna lämna in den på en måndag, lämna butiken fortfarande med klocka på armen, (låneklocka), och komma tillbaka på fredag och hämta din flång nya klocka. Där skulle vi snacka premium!

EDIT: Jag tycker nästan att jag borde få en konsultanställning hos S&S affärsutveckling :)

Jag förstod nästan det :) När jag hade kommit lite mer än halvvägs i ditt inlägg tänkte jag för mig själv: Han borde nästan få en konsultanställning hos S&S affärsutveckling ;) nej men seriöst så låter det med låneklocka som en riktigt bra idé. Även om jag tror att många hade tackat nej till att ''låna'' en klocka så borde iaf möjligheten finnas!

Angående urverk så tänker jag att det ändå måste lagas vid något tillfälle så varför inte laga det direkt. Om jag får vara utan klocka i fyra eller sex veckor hade inte spelat någon större roll (kanske bara är jag). Men förstår ändå hur du tänker med att göra kunden glad med ett helt nytt urverk. Sjöö Sandström var snabba denna gången. Cirka två veckor tills dem började att kika på min klocka. Riktigt nöjd med Sjöö Sandströms service och personliga kontakt och bemötande. Det gör halva klockan för mig:) ''tyvärr'' har ju du fått mig att börja snegla på kronografen så mitt kök lär aldrig bytas ut. Allt handlar ju om att prioritera ;)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag får tyvärr medge att jag inte är så förtjust i runda datumfönster, egentligen är datum ingen nödvändighet överhuvudtaget för att jag ska bli nöjd.
Har börjat känna lite sug efter Royal Steel Chronograph med den bästa tavlan i tre grå nyanser på sub-dialsen och i en perfekt värld skulle den vara datumlös.

Original:

fullsizeoutput_ad9.jpeg


Retuscherad:

fullsizeoutput_adb.jpeg
Bifall, risken är stor att det får bli en likadan till mig, riktigt trevlig!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Ja "fri lånebil" är ju ett väldigt vanligt koncept hos många verkstäder. Varför inte samma sak hos SS? Bra tips! Och inte bara vid garantiärenden utan gärna även vid "vanlig" service. Frågan är bara hur mycket dyrare servicen då skulle bli.......???
Kan tänka mig att om man får möjlighet att låna en annan modell än den man lämnat in kan resultera i merförsäljning så idéen var ju grym!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Apropå detta med urverk. Normalt tror jag de försöker åtgärda dem. När det gäller kvartsverken är det mer tveksamt.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Booom!!! Så jäkla bra...stort grattis :) Vad roligt att det blir fler Chronolinkar på forumet.

Om man ska gå efter tavlan så är det relativt sen i produktionen, eller
Booom!!! Så jäkla bra...stort grattis :) Vad roligt att det blir fler Chronolinkar på forumet.

Om man ska gå efter tavlan så är det relativt sen i produktionen, eller?

Tack, grymt nöjd! Var nära redan för 7-8 år sedan men det kom en massa annat emellan ;)

Vad är sent/tidigt serienummer?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack, grymt nöjd! Var nära redan för 7-8 år sedan men det kom en massa annat emellan ;)

Vad är sent/tidigt serienummer?

3583 säjer hej :) Min är relativt sen, maj 2013, men om jag inte är helt fel påläst så är det inte till 100% sammankopplat mellan serienummer och produktionsdatum även om det ger en fingervising. Nu är jag på grumligt vatten och simmar återigen men jag tror att det sista klockorna har nummer en bit norr om 4' men inte så väldigt långt däröver.

Sen kan ju tavlan vara utbytt i ett senare skede och i det fallet skvallrar både det större typsnittet på siffrorna, de bredare visarna samt 15, 30, 45 och 60 på subsekunden om en senarare produktion.

IMG_20170319_161135.jpg
 
Topp