• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cybergurra

Breitling
2016-02-05 10.09.19.jpg
Dagens Sjöö Sandström, Royal Capital, några fler som har en? Helt underbar klocka, stålisarna är inte fy skam heller, en riktig design-jackpot i min mening.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
2016-02-05 10.09.19.jpg
Dagens Sjöö Sandström, Royal Capital, några fler som har en? Helt underbar klocka, stålisarna är inte fy skam heller, en riktig design-jackpot i min mening.

Du har helt rätt designen och även kvalitetskänsla och 100 WR och microjustering på spännet är inte att förkasta.
Min har inte lämnat handleden mer än nattetid under 2v nu sedan jag bytte till en Hirsch rem för att alligatorn känns lite för bling för vardagsbruk med munkjacka :)
SS.jpg


Var även inne hos @Sjöö Sandström idag för konsultation angående min klocka och fick ett väldigt bra bemötande, en kopp kaffe och ett trevligt samtal med Felix som personligen hjälpte mig med mitt ärende plus ett par gåvor innan jag åkte hemmåt.
Det är var jag kallar kundkontakt, grymma klockor och grymt företag!
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Har varit lite snack om att man kan använda stållänken på UTC ORC på Chronolink. Någon som vet att det funkar?
 

Hawk100

Rolex
:)
Snart:), tycker du mockabandet ser ok ut?
Mockat är ok, men jag måste erkänna att jag är lite gammalmodig och nog hellre skulle se den med ett riktigt elegant skinnband....
Men stållänken (originalet) är nog ändå min absoluta favorit......
Nato har jag personligen svårt för, men jag kanske börjar gilla det lagen tills det blir ute.... Brukar vara ungefär så.
Oavsett band är det en jäkligt snygg tavla du har på din SS och jag ångrar
lite att jag inte högg den själv..... ;)
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Mockat är ok, men jag måste erkänna att jag är lite gammalmodig och nog hellre skulle se den med ett riktigt elegant skinnband....
Men stållänken (originalet) är nog ändå min absoluta favorit......
Nato har jag personligen svårt för, men jag kanske börjar gilla det lagen tills det blir ute.... Brukar vara ungefär så.
Oavsett band är det en jäkligt snygg tavla du har på din SS och jag ångrar
lite att jag inte högg den själv..... ;)
Håller med! Blir nog ett blankt skinnarmband.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Missförstå mig inte, alligator remmen från SS är otroligt skön att bära men den passade inte riktigt in då jag oftast går omkring i en svart munkjacka så såg det lite för dressat ut i mina ögon så jag jagade rätt på ett mer passande band i mina ögon till vardagsbruket.
Om jag skulle få för mig att dra på mig en kostym,skjorta eller liknande så åker nog alligatorn på igen.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Missförstå mig inte, alligator remmen från SS är otroligt skön att bära men den passade inte riktigt in då jag oftast går omkring i en svart munkjacka så såg det lite för dressat ut i mina ögon så jag jagade rätt på ett mer passande band i mina ögon till vardagsbruket.
Om jag skulle få för mig att dra på mig en kostym,skjorta eller liknande så åker nog alligatorn på igen.
Har du en bild på bandet?
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Missförstå mig inte, alligator remmen från SS är otroligt skön att bära men den passade inte riktigt in då jag oftast går omkring i en svart munkjacka så såg det lite för dressat ut i mina ögon så jag jagade rätt på ett mer passande band i mina ögon till vardagsbruket.
Om jag skulle få för mig att dra på mig en kostym,skjorta eller liknande så åker nog alligatorn på igen.
Hittade bilden. Snyggt!
 
Topp