• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack.
Tycker också om den, har alltid gillat Tonneau (även av andra märken) men aldrig haft någon. Kommer absolut bidra med fler bilder!
Ja det vore kul att se vilka olika varianter på tavlor som finns på forumet. Såg en fin pärlemor tavla på nån pantbank för nåt år sedan.
Förutom formen på denna så är det även den vita tavlan som särskiljer sig från mina andra klockor som alla faktiskt har svarta tavlor.

Bidrar med några bilder och en länk;)
IMG_1532.JPG

IMG_1533.JPG

IMG_1531.JPG

https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-torsdag-v-8.35747/
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hmm....upptäckte nu att skruvhuvudena på min länk sitter lite hipp som happ. Jag tänker att jag vill ha samtliga skruvar åt samma håll, och då på sidan motsatt från kronan, så att de inte syns om klockan sticker fram under manschetten. Det får bli kvällspyssel helst enkelt.

Hur ser det ut på era länkar och är det något ni stör er på? :)

fullsizeoutput_ba8.jpeg
fullsizeoutput_ba9.jpeg
Det kommer väl inte gå att få till?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Men det borde väl gå om man skiftar sida på bitarna ? En högerbit som man sätter på vänster sida måste ju vändas 180 grade. Eller är det fortfarande feltänkt ?

Då blir den ju bak och fram? Du kan ju aldrig får skruvarna på samma sida om låset om inte bitarna är tillverkade spegelvända. Är dem identiska måste du vrida dem 180 grader och skruven hamnar på andra sidan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men det borde väl gå om man skiftar sida på bitarna ? En högerbit som man sätter på vänster sida måste ju vändas 180 grade. Eller är det fortfarande feltänkt ?

Så var min tanke också :)

Då blir den ju bak och fram? Du kan ju aldrig får skruvarna på samma sida om låset om inte bitarna är tillverkade spegelvända. Är dem identiska måste du vrida dem 180 grader och skruven hamnar på andra sidan.

Det här är orsaken till att jag aldrig någonsin kommer få 2.0 på högskoleprovet...delen med logiska följder är där allt spricker :D
 

Hawk100

Rolex
Ska försöka få till en bild, kanske i kväll.
Har du några planer på att släppa dubletten?
Dubletten saknar ram runt datumfönstret (därav dublett) men det tänker man inte på förrän man lägger tavlorna bredvid varandra....
Ramen skickade jag för några månader sedan i ett brev till @Margarinkungen för att han skulle kunna använda den i Landsortsmodden som pågår och som MSN kunnat följa på KS. Vad vi dock inte räknade med är att det gamla uttrycket "Det kom som ett brev på posten" fått en helt annan innebörd sedan Porstmord tog över verksamheten...... Summa summarum innebär det att varken jag eller Margarinkungen har någon ram till ett datumfönster och att brevet med ramen förmodligen snurrar runt i Postnords alldeles egna cyberrymd eller vad de nu har för plats där de förvarar alla brev och paket dom de lyckas slarva bort......
 

Hawk100

Rolex
Testade nyss några nya SS-modelller och några gamla i SS monter på Mini Basel som Erikson Ur anordnade idag. Men man saknar ju Chronolinken i sortimentet. ;)

Det börjar kittla i köptarmen och jag förvånade mig själv med att bli mest sugen på en Royal Steen Classic!!!
Worldtimer är ju snygg i olika färger men sitter nöjd med min "limiterade" ursprungsversion.

Nya tunnare och avsmalnande länken är en riktig hit, men 36 mm klocka känns (än så länge) för smått för mig.....
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Testade nyss några nya SS-modelller och några gamla i SS monter på Mini Basel som Erikson Ur anordnade idag. Men man saknar ju Chronolinken i sortimentet. ;)

Det börjar kittla i köptarmen och jag förvånade mig själv med att bli mest sugen på en Royal Steen Classic!!!
Worldtimer är ju snygg i olika färger men sitter nöjd med min "limiterade" ursprungsversion.

Nya tunnare och avsmalnande länken är en riktig hit, men 36 mm klocka känns (än så länge) för smått för mig.....
Nu vet jag naturligtvis inte hur stora handleder du har, men personligen tycker jag att 36 passar på de flesta. En återgång till mer (klassiska), små nätta storlekar önskas gärna från min sida! ;)
 

50Famnar

Omega
2-Faktor
Dubletten saknar ram runt datumfönstret (därav dublett) men det tänker man inte på förrän man lägger tavlorna bredvid varandra....
Ramen skickade jag för några månader sedan i ett brev till @Margarinkungen för att han skulle kunna använda den i Landsortsmodden som pågår och som MSN kunnat följa på KS. Vad vi dock inte räknade med är att det gamla uttrycket "Det kom som ett brev på posten" fått en helt annan innebörd sedan Porstmord tog över verksamheten...... Summa summarum innebär det att varken jag eller Margarinkungen har någon ram till ett datumfönster och att brevet med ramen förmodligen snurrar runt i Postnords alldeles egna cyberrymd eller vad de nu har för plats där de förvarar alla brev och paket dom de lyckas slarva bort......
Ja vad ska man säga men det är ju inte förvånande med alla skräckhistorier man får höra här och på andra ställen om hur Postnord hanterar saker. Helt sjukt!

Hann inte med att få till bilder i onsdags eller torsdags men tog några halvdåliga i morse...
sjöö2.JPG

Tog aldrig ut delarna ur påsen men visarna är blånerade, fina! Dock ser jag nu att sekund visaren ligger med undersidan uppåt, den är blånerad på ovansidan...
sjöö.JPG

En liten bild på de band som pappa hade köpt till utöver det SS-band som sitter på klockan. De två till höger är SS-band, Rivat är ett Hadley-Roma och det till vänster ett vanligt Hirsch. Tycker att pappa hade samlat ihop ett trevlig liten samling till klockan...
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Ja vad ska man säga men det är ju inte förvånande med alla skräckhistorier man får höra här och på andra ställen om hur Postnord hanterar saker. Helt sjukt!

Hann inte med att få till bilder i onsdags eller torsdags men tog några halvdåliga i morse...
sjöö2.JPG

Tog aldrig ut delarna ur påsen men visarna är blånerade, fina! Dock ser jag nu att sekund visaren ligger med undersidan uppåt, den är blånerad på ovansidan...
sjöö.JPG

En liten bild på de band som pappa hade köpt till utöver det SS-band som sitter på klockan. De två till höger är SS-band, Rivat är ett Hadley-Roma och det till vänster ett vanligt Hirsch. Tycker att pappa hade samlat ihop ett trevlig liten samling till klockan...

Stiligt!
Jag skulle flytta över alla delar till en varsin separat liten påse så att de inte repar varandra :nailbiting:
 
Topp