• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hawk100

Rolex
Ja vad ska man säga men det är ju inte förvånande med alla skräckhistorier man får höra här och på andra ställen om hur Postnord hanterar saker. Helt sjukt!

Hann inte med att få till bilder i onsdags eller torsdags men tog några halvdåliga i morse...
sjöö2.JPG

Tog aldrig ut delarna ur påsen men visarna är blånerade, fina! Dock ser jag nu att sekund visaren ligger med undersidan uppåt, den är blånerad på ovansidan...
sjöö.JPG

En liten bild på de band som pappa hade köpt till utöver det SS-band som sitter på klockan. De två till höger är SS-band, Rivat är ett Hadley-Roma och det till vänster ett vanligt Hirsch. Tycker att pappa hade samlat ihop ett trevlig liten samling till klockan...
Ruskigt snygg tavla (och visare!). Skulle du mot all förmodan vilja göra dig av med den i framtiden så får du höra av dig! ;)
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Trist att det inte gick att fixa. Hoppades att min datumram skulle kunna vara till hjälp, men det blev ju fiasko att skicka den med posten....

Ja det var lite synd. Men det är bara på det igen framöver.

Ja väldigt tråkigt att posten slarva bort det. Jag ställde frågan till SS om den gick att köp löst men då var jag tvungen att köpa både tavla och visare :(

Men tack iaf för att du skickade. Tveka inte på att säga till om du vill ha ersättning för den.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nytillskott sedan en vecka, min första Sjöö Sandström. Klockan är uttagen från butik tidigt 2017 så jag, innan den dök upp, levde i tron att det var den senaste modellen (med glasbaksida och Soprod-verket). Men det var det inte, den har solid baksida. Lite konfunderad mailade jag S S som svarade att det är den näst senaste versionen med ETA-verk och vad dom kunde se tillverkades den under 2015. Garanti 24 månader från säljdatum givetvis.

Mina funderingar är om det här bytet från ETA till Soprod är en uppgradering, nedgradering eller bara olika fabrikat i likvärdig kvalitet ? Beror det mest på att tillgången till ETA strypts av Swatch Group till andra än dom egna fabrikaten ? Den är märkt 10 ATM (100m) men kronan är inte skruvad. Är det tillrådligt att bada med den ? Men då behöver den ju ett vattentåligt band.

Tycker klockan är snygg och trevlig, vit tavla känns somrigt, samt håller tiden förvånansvärt bra. Inte mätt så noga men kan faktiskt ligga på under sekunden per dygn. Trevligt också med en svensk produkt, det känns lite exklusivt i den stora klockvärlden. Bärs relativt stort för sina angiva 41mm, längden mellan bandhornen är större än t ex Speedy Pro 42mm, men storleken funkar bra för mig.

IMG_1969.JPG
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Nytillskott sedan en vecka, min första Sjöö Sandström. Klockan är uttagen från butik tidigt 2017 så jag, innan den dök upp, levde i tron att det var den senaste modellen (med glasbaksida och Soprod-verket). Men det var det inte, den har solid baksida. Lite konfunderad mailade jag S S som svarade att det är den näst senaste versionen med ETA-verk och vad dom kunde se tillverkades den under 2015. Garanti 24 månader från säljdatum givetvis.

Mina funderingar är om det här bytet från ETA till Soprod är en uppgradering, nedgradering eller bara olika fabrikat i likvärdig kvalitet ? Beror det mest på att tillgången till ETA strypts av Swatch Group till andra än dom egna fabrikaten ? Den är märkt 10 ATM (100m) men kronan är inte skruvad. Är det tillrådligt att bada med den ? Men då behöver den ju ett vattentåligt band.

Tycker klockan är snygg och trevlig, vit tavla känns somrigt, samt håller tiden förvånansvärt bra. Inte mätt så noga men kan faktiskt ligga på under sekunden per dygn. Trevligt också med en svensk produkt, det känns lite exklusivt i den stora klockvärlden. Bärs relativt stort för sina angiva 41mm, längden mellan bandhornen är större än t ex Speedy Pro 42mm, men storleken funkar bra för mig.

IMG_1969.JPG
Riktigt fin, beträffande verket så tror jag att det ska vara en uppgradering, kan dock inte svära på det
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_9665.JPG
Har inte postat nyförvärvet i denna tråden, skandal men här kommer den
Snygg! SS känns som ett väldigt propert och värdigt märke.

Sjökvist känns för övrigt som ett sjölvklart namn på en deltagare i en Sjöö Sandström-tråd. Egentligen borde väl tråden kanske heta "Sjökvists sköna Sjöö Sandström-tråd"!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Snygg! SS känns som ett väldigt propert och värdigt märke.

Sjökvist känns för övrigt som ett sjölvklart namn på en deltagare i en Sjöö Sandström-tråd. Egentligen borde väl tråden kanske heta "Sjökvists sköna Sjöö Sandström-tråd"!
Haha den kopplingen hade jag inte ens gjort själv, jo jag är riktigt nöjd med den faktiskt
 

Oscar900218

Cartier
Tack!:cool: Ja jag håller med dig där, gummit lyfte hela klockan enligt min mening, dsssutom var det väldigt lättsamt och skönt! Gällande val av tavla var det faktiskt inte jättesvårt, tyckte verkligen om den orangea dock känns det mer som en renodlad sommarklocka. Dessutom vet jag inte om jag skulle våga gå med orange tavla till jobb osv. Den vita kändes så jävla fräsch bara, funkar perfekt på sommaren som i skidbacken vilket var viktigt för mig att ha en mångsidig sportklocka. De gröna detaljerna på tavlan gjorde inte saken sämre:) Låset som satt på var ju enligt Sjöö Sandström en prototyp som de höll på att förbättra vilket ska bli intressant att se hur det blir:). Sen kan man ju inte mer än att applådera det förnämliga priset, känns som mycket pang för pengarna.
 

mega

Rolex
Tack!:cool: Ja jag håller med dig där, gummit lyfte hela klockan enligt min mening, dsssutom var det väldigt lättsamt och skönt! Gällande val av tavla var det faktiskt inte jättesvårt, tyckte verkligen om den orangea dock känns det mer som en renodlad sommarklocka. Dessutom vet jag inte om jag skulle våga gå med orange tavla till jobb osv. Den vita kändes så jävla fräsch bara, funkar perfekt på sommaren som i skidbacken vilket var viktigt för mig att ha en mångsidig sportklocka. De gröna detaljerna på tavlan gjorde inte saken sämre:) Låset som satt på var ju enligt Sjöö Sandström en prototyp som de höll på att förbättra vilket ska bli intressant att se hur det blir:). Sen kan man ju inte mer än att applådera det förnämliga priset, känns som mycket pang för pengarna.
Håller helt med om gummit, ser mycket bättre ut med gummi än på länk. Dessutom tyckte jag att känslan/formen på gummit var alldeles suveränt.
 

mega

Rolex
Är den gröna texten och GMT-visaren lika störande i verkligheten som på bild?
Jag tänkte inte alls på att det var grönt.
Nån som provat 36:an. Upplevs den som för liten eller funkar den? Med för liten så menar jag om proportionerna upplevs fel.
Kompisen som är lite skraj för stora klockor tyckte 41:an satt som en smäck. Själv har jag rätt stora handleder men kan tänka mig små klockor, tyckte också 41 var perfekt.
 
Topp