• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schill

Cartier
Här i bakgrunden är enda ss boxen som jag ägt. Det är en Box till Stockholm dock
IMG_0006.JPG

IMG_0005.JPG
Den ser ju ändå riktigt snygg ut, nej nu med min första riktiga "premium" klocka vill jag ändå att allt ska vara snyggt o finnas till
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Den ser ju ändå riktigt snygg ut, nej nu med min första riktiga "premium" klocka vill jag ändå att allt ska vara snyggt o finnas till
Jag brukar förvara klocklådorna i vapenskåpet så dom är hela och fina när klockan eventullet ska vandra vidare. Så lägg inte så mycket energi på lådan. Du betalar för lådan också så ju billigare låda desto mer valuta för klockan ;) men jag förstår vad du menar. Kul med "första" riktiga klockan. Grattis, hur du än gör så blir det bra!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
I min ägo sedan 5/5. Märkte omgående att den gick väldigt bra så jag har inte brytt mig om någon exaktare koll. Nu har jag kollat efter 4 dygn i winder och på den tiden har den fortat sig drygt 2 sek. Imponerande! Eller är det bara flax? ETA-verk f ö. Trivs riktigt bra med den här klockan :)
IMG_2016.JPG
 

sjökvist

<—Axel Nilson
I min ägo sedan 5/5. Märkte omgående att den gick väldigt bra så jag har inte brytt mig om någon exaktare koll. Nu har jag kollat efter 4 dygn i winder och på den tiden har den fortat sig drygt 2 sek. Imponerande! Eller är det bara flax? ETA-verk f ö. Trivs riktigt bra med den här klockan :)
IMG_2016.JPG
Har sen nya 36 mm med Soprodverk och den håller sig oxå extremt bra, tror den har fortast sig nio sekunder på över två veckor, extremt bra tycker jag
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Faktiskt inte! Jag bestämde mig nu på förmiddagen att avvakta med worldtimern då gummit inte är leveransklart förrän senare i sommar så jag körde på Royal steel med champagnetavlan, 36mm. Blev faktiskt väldigt bra. Kommer bilder under dagen :)
Va, inget gummi förrän i slutet av sommaren? Där sprack min tilltänkta sommarklocka.

Spännande!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Faktiskt inte! Jag bestämde mig nu på förmiddagen att avvakta med worldtimern då gummit inte är leveransklart förrän senare i sommar så jag körde på Royal steel med champagnetavlan, 36mm. Blev faktiskt väldigt bra. Kommer bilder under dagen :)
Dagen är slut.. över 17.. Upp med bilderna! Riktigt sugen på se champagne tavlan!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag gillar verkligen designen på både Royal Steel och Worldtimer. Men det ändå som får mig att tveka är att kronan inte är centrerad i linje med index 3... Jag behöver ha raka linjer :( jag är nog sjuk i huvudet..
 
Topp