• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

P-vakten

Patek
2-Faktor
Okej lite vettiga utomhusbilder nu. :) Champagnetavlan är ju ändå sjukt Nice. Ni anar inte hur nöjd jag är
IMG_2556.JPG
IMG_2557.JPG
Oj! Tavlan var ju verkligen outstanding! Stort grattis till ett bra köp!
 

wlk

Omega
Jag gillar verkligen designen på både Royal Steel och Worldtimer. Men det ändå som får mig att tveka är att kronan inte är centrerad i linje med index 3... Jag behöver ha raka linjer :( jag är nog sjuk i huvudet..

Bah... jag går och velar mellan dessa två modeller jag med.
Vill verkligen ha en klocka med läderband. Men ser ut som att Worldtimern skulle göra sig fin med ett läderband den med.. och så är det det där med kronan...
 
  • Like
Reactions: TiE

Back

Vacheron
2-Faktor
Men det är ju i sånt fall en helt galen skillnad / mångfacetterad tavla som har det spannet: från blått till svart!
 

Oscar900218

Cartier
IMG_2559.jpg
Hej kära Sjöö Sandström fans. Jag ska på Eriksons Urhandel och Sjöö sandströms "Smaka på Stockholm" event nu på lördag. Min kompis som också är väldigt intresserad av klockor kunde tyvärr inte gå med mig och istället för att jag ta med mig någon annan vän som inte är ett dugg intresserade av klockor så tänkte jag i sann klocksnacksanda kolla om någon av er skulle vara intresserad att gå med mig? Skriv i så fall ett PM till mig så tar vi det där i från :) (svar kan dröja till senare ikväll då jag sitter i uppsatskonen)
//Oscar
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det är då sjutton att man ska behöva vänta. Hade tänkt att åka till huvudstan i dag, men det sket sig. Får vänta ett tag till på att hämta Chronolinken. Är spänd på att få se i vilket skick den är. Varför köpa en till, kan man undra. Den jag har är riktigt fin med stållänk svart tavla och nr 1085. Men den nya har blå tavla, både stållänk och läderband samt nr 345. Det gör att den hör till första omgången och ska ha Boforsverket, om det nu sitter kvar. Detta är problemet med Pantauktionerna, du kan inte få mer info innan. Ingen kan öppna klockan och den infon som finns skrivet är vad du har att gå på. Spännande ska det bli. Får börja med ett bateribyte så får jag besked. Själv skruvar jag inte på mina klockor. En bild i alla fall:
IMG_1990.JPG
 

Hawk100

Rolex
Det är då sjutton att man ska behöva vänta. Hade tänkt att åka till huvudstan i dag, men det sket sig. Får vänta ett tag till på att hämta Chronolinken. Är spänd på att få se i vilket skick den är. Varför köpa en till, kan man undra. Den jag har är riktigt fin med stållänk svart tavla och nr 1085. Men den nya har blå tavla, både stållänk och läderband samt nr 345. Det gör att den hör till första omgången och ska ha Boforsverket, om det nu sitter kvar. Detta är problemet med Pantauktionerna, du kan inte få mer info innan. Ingen kan öppna klockan och den infon som finns skrivet är vad du har att gå på. Spännande ska det bli. Får börja med ett bateribyte så får jag besked. Själv skruvar jag inte på mina klockor. En bild i alla fall:
IMG_1990.JPG
Stackare!
Kanske lika bra att jag tar den istället, så slipper du åka och hämta den......;)
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är då sjutton att man ska behöva vänta. Hade tänkt att åka till huvudstan i dag, men det sket sig. Får vänta ett tag till på att hämta Chronolinken. Är spänd på att få se i vilket skick den är. Varför köpa en till, kan man undra. Den jag har är riktigt fin med stållänk svart tavla och nr 1085. Men den nya har blå tavla, både stållänk och läderband samt nr 345. Det gör att den hör till första omgången och ska ha Boforsverket, om det nu sitter kvar. Detta är problemet med Pantauktionerna, du kan inte få mer info innan. Ingen kan öppna klockan och den infon som finns skrivet är vad du har att gå på. Spännande ska det bli. Får börja med ett bateribyte så får jag besked. Själv skruvar jag inte på mina klockor. En bild i alla fall:
IMG_1990.JPG

Blir genast nyfiken, hur stor var "första omgången" och hur vet men om man har Bofors verket?
Min köpte jag ny och har nummer 660... :)
(Hoppas byta till en rolig färg tavla i sommar)

Grattis till en chronolink till, man kan inte ha för många... haha

Mvh
Micke
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Blir genast nyfiken, hur stor var "första omgången" och hur vet men om man har Bofors verket?
Min köpte jag ny och har nummer 660... :)
(Hoppas byta till en rolig färg tavla i sommar)

Grattis till en chronolink till, man kan inte ha för många... haha

Mvh
Micke

Tack!
Jag frågade Sjöö Sandström men fick bara veta att denna ingick där, inte hur många. Sedan är det bara att be en urmakare att öppna bakboetten, eller att göra det själv om man törs. I denna tråd finns en bild på Boforsverket:
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-torsdag-v-8.35747/
Problemet annars kan ju vara att verket blivit utbytt genom åren. På min har S&S ingen notering att så är gjort, men det hindrar ju inte att en annan urmakare gjort det.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack!
Jag frågade Sjöö Sandström men fick bara veta att denna ingick där, inte hur många. Sedan är det bara att be en urmakare att öppna bakboetten, eller att göra det själv om man törs. I denna tråd finns en bild på Boforsverket:
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-torsdag-v-8.35747/
Problemet annars kan ju vara att verket blivit utbytt genom åren. På min har S&S ingen notering att så är gjort, men det hindrar ju inte att en annan urmakare gjort det.
Tusen tack, nu är man bra sugen på att öppna och kolla om det står "Bofors" där... ;)
 
  • Like
Reactions: TiE

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Bah... jag går och velar mellan dessa två modeller jag med.
Vill verkligen ha en klocka med läderband. Men ser ut som att Worldtimern skulle göra sig fin med ett läderband den med.. och så är det det där med kronan...
Sluta vela, bara att bestämma sig för........ endera.......
 
Topp