• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ritam

Omega
2-Faktor
Hej !
Jag är ute efter en klocka i storlek 36-38 mm. Har varit och testat Royal Steel Classic. Skulle vara tacksam om någon kunde besvara följande frågor:

Pris för byte av tavla ?
Servicekostnad ?
Vad anser ni om urverket SS G7 ?
Någon som har White Mother of Pearl Tavla ?
Prisvärd ?

Tack på förhand !
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hade ingen aning om att den blå tavlan var såååå fantastisk!
IMG_2089.JPG
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det är ett makalöst välbehållet exemplar om man bortser från det faktum att digitalurverket blivit utbytt. Det skulle varit ett boforsverk men sånt är livet, det var en chanstagning.
 

Hawk100

Rolex
Det är ett makalöst välbehållet exemplar om man bortser från det faktum att digitalurverket blivit utbytt. Det skulle varit ett boforsverk men sånt är livet, det var en chanstagning.
Ahhhh..... Så synd att det var utbytt!!! :(
Vet du om det är vanligt att de har bytts ut? Jag menar digitala verk brukar ju bara gå och gå och gå.... Eller???
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej !
Jag är ute efter en klocka i storlek 36-38 mm. Har varit och testat Royal Steel Classic. Skulle vara tacksam om någon kunde besvara följande frågor:

Pris för byte av tavla ?
Servicekostnad ?
Vad anser ni om urverket SS G7 ?
Någon som har White Mother of Pearl Tavla ?
Prisvärd ?

Tack på förhand !

Hej! Mycket trevligt att du börjat spana på Sjöö Sandström. Ska försöka svara på dina frågor så gott jag kan.

Pris för byte av tavla ? En tavla kostar ca 3100kr (vet ej om byte ingår, men annars +500kr
Servicekostnad ? Kan tyvärr inte svara på detta, men köper du en ny så slipper du tänka på det ett tag framöver ;)
Någon som har White Mother of Pearl Tavla ?
Prisvärd ? Jag har en svart och en MOP till min SS och är väldigt nöjd med båda tavlorna. Men MOPtavlan är sjukt bra sommartavla!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Alla verk i chronolinkerna är väl boforsverk? Bara 1 generationen det stod bofors på dem
Nej. WT6201 var generation 1 och Boforsverk. WT6202 generation 2 och här var antagligen de första Bofors, och i så fall märkta så, men det finns även 6202 som inte är Bofors. Tex det som nu sitter i min Chronolink. Här ser du skillnaden.
IMG_2080.JPG

IMG_2079.JPG
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det är även märkt på bakboetten med ursprungsverket. På bilderna nedan ser man att min CL med nr 345 skulle haft ett 6201-verk och jag antar att följande märkning är tillverkningsår och månad. Min CL med nr 1085 är märkt med 6202.
IMG_2184.JPG

IMG_2185.JPG
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Tänkte kolla här om någon är intresserad av en svart tavla till 36an? Tänker att jag skulle vilja ha 1500kr dvs mindre än hälften av nypriset :)
 

Lahti84

Breitling
Har varit inne och läst och tittat på den här sidan dagligen i 4 veckor nu och kan inte hålla mig längre. Om det är någon som har en Royal Steel med ljus tavla så hör gärna av er.
 

yslow

Omega
2-Faktor
Någon som fått tag på den nya Worldtimern i 36mm än? :) Skulle väl komma i början på juni som jag förstod det?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Skitsnygg! Då intresset för 36 verkar vara rätt stort begriper jag inte att ingen har klippt den redan. Priset är det inget fel på IMO.

Jag tycker också att det är konstigt men det är antagligen pga länken. Dock så säljes tidigare Royal Steel utan servicehistorik och enbart läder för ca 11 500kr. Tycker att 1000 spänn extra för en klocka med garanti och dubbla tavlor är ganska rimligt :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag tycker också att det är konstigt men det är antagligen pga länken. Dock så säljes tidigare Royal Steel utan servicehistorik och enbart läder för ca 11 500kr. Tycker att 1000 spänn extra för en klocka med garanti och dubbla tavlor är ganska rimligt :)
Länken? Är det inte den som är det främsta + med 36 mm?
 
Topp