• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D

Deleted member 11690

Guest
Jäkligt sugen på en worldtimer på gummi med orange tavla som sommarklocka :) försökte mig på ett spontanköp i söndags men upptäckte till min besvikelse att den inte släppts på gummi ännu. Vad jag har hört kommer den inte på gummi förren v 32 :( kändes som den perfekta sommarklockan, men känns ju sådär om man inte få tag på den förren sommaren nästan är slut :(
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Ny på forumet, men också ny ägare av en Royal Steele Classic. Tyvärr stannade den efter drygt en månad, och gick inte igång av att bli manuellt uppskruvad. Efter några timmar gick den igång igen, för att sedan återigen stanna. Jag behöll den på armen hela tiden, men så där höll det på i en dryg vecka, sedan lämnade jag in den till AD på garantin. Fick tyvärr inget annat besked än att de hör av sig om cirka åtta veckor (!), vilket förstås kändes lite trist när man köpt en helt ny klocka.

Någon som varit med om liknande eller har en teori om vad som kan vara fel? Innan klockan stannade märkte jag att den började tappa nästan 30 sek per dag. Att skruva upp den manuellt har jag förstås testat, men det har inte hjälpt. Däremot har den ibland gått igång en stund av att jag skakat den lite försiktigt.
IMG_5119.JPG.jpeg
Tråkigt att höra men tyvärr så är det sådant som ibland händer. Förstår att det känns surt att precis lämna ifrån sig klockan men det är värt det om de är ett garanti ärende (som det verkar som). De kommer antingen serva den eller sätta in ett helt nytt urverk för att motverka att samma fel inträffar igen. Sjöö Sandström är inte ensamma med att ha sådana problem och som alla andra så tar det 6-8 veckor då de är underbemannade under semestern. Skönt att veta är ju iaf att Garantiärenden är prioriterade! Riktigt tråkigt med en såpass ny klocka men är inte så mycket att göra åt än att vänta..
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Jäkligt sugen på en worldtimer på gummi med orange tavla som sommarklocka :) försökte mig på ett spontanköp i söndags men upptäckte till min besvikelse att den inte släppts på gummi ännu. Vad jag har hört kommer den inte på gummi förren v 32 :( kändes som den perfekta sommarklockan, men känns ju sådär om man inte få tag på den förren sommaren nästan är slut :(
Hade tipsat dig om att köpa den på länk först och deala till dig gummi/urtavlebyte på köpet så när gummit släpps så har du både och. En hel års klocka istället för enbart sommar;)
 
D

Deleted member 11690

Guest
Hade tipsat dig om att köpa den på länk först och deala till dig gummi/urtavlebyte på köpet så när gummit släpps så har du både och. En hel års klocka istället för enbart sommar;)
Inger dumt tips faktiskt :) har dock annat som jag hellre bär på länk, tyckte just att den orangea på gummi var grym som just sommarklocka men på länk känns den sådär. men iof en vit på länk och sen ett gummi och en orange tavla på köpet så är det nog fan deal ;)
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Vad tycker ni här inne om deras Royal Black Copper som gjordes 50 ex tillsammans med Krons ur. Vet inte om dom är slutsålda än men jag tyckte den var så jäkla snygg så jag spontanköpte en för någon månad sen.
Om jag måste hitta något negativt (som kan bero på min ovana att bära lite nätta klockor) så känns den lite plastig på något konstigt sett... vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Jag får ingen riktig kvalitetskänsla när jag har på mig den.
Om man bara tittar på den, vrider och vänder så känns det dock tvärtom som att varenda detalj är genomtänkt.

Hur som så är den otroligt stilig!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Som några av er säkert minns har jag varit sugen på en Royal Steel ett längre tag. För tillfället verkar #2 i den tavelfiguration som jag vill ha vara svår att få tag på till en bra peng och har därför börjat titta på andra alternativ (vilket dock inte behöver innebära köp).

Jag har sett denna (http://www.tradera.com/item/190121/285439404/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic) gå fram och tillbaka på Tradera ett tag, Royal Steel, 37mm med två tavlor och i övrigt fullset. Uttropspris 8599:-. Den är dock senast servad 2012 och det börjar kanske bli dags för en ny snart igen, vilket hos Nymans skulle gå på 5500:-.

Så vad tycker proffsen, är det värt det eller ska jag hellre vänta och köpa något bättre vid en senare tidpunkt?
251529926_8292340b-ac44-4102-93a0-79ee26f74b11.jpg


Screen Shot 2017-07-06 at 13.42.28.png
 

Quartz

Breitling
Hoppas på kunskap från insiktsfulla medlemmar. Någon som vet vad får man betala för en halvlänk till Chronolink (äldre utförandet med gänga i motsatta änden till skruvspåret på skruven)?
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Moddad Sjöö Sandström. Diamantindex satt där vid köpet, men nu har den även fått en datumskiva som passar bättre! :cigar:
Min första Sjöö Sandström och jag är mycket positivt överraskad av kvalitén. Länken känns väldigt rejäl och urverket hade några extra blånerade skruvar som inte är standard på det här Eta urverket annars.
Nu ska jag bara få tag på ett nytt safirglas också, detta har några små märken.

Före:


Efter:
Riktigt Grann!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Moddad Sjöö Sandström. Diamantindex satt där vid köpet, men nu har den även fått en datumskiva som passar bättre! :cigar:
Min första Sjöö Sandström och jag är mycket positivt överraskad av kvalitén. Länken känns väldigt rejäl och urverket hade några extra blånerade skruvar som inte är standard på det här Eta urverket annars.
Nu ska jag bara få tag på ett nytt safirglas också, detta har några små märken.

Före:


Efter:
Snyggt! Jag var spekulant på den, men trodde inte att jag skulle kunna bära upp en tavla med diamanter, även om dessa var mycket subtila på denna. Hoppas att du kommer bli nöjd med den!
 

Schill

Cartier
Någon som vet ifall denna Sjöö Sandström (Royal Steel Classic 41mm 008591) har genomskinlig caseback eller inte?
3dc80a637256ea182747044472c047c0.image.197x320.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Dags för ny modell i lådan :) blir att testa UTC ORC
Tror den gör sig bra på Canvas :)
Lägg gärna upp bilder om ni har så får man lite inspiration!
Skydivern ska vidare efter semestern om någon har sug
 

Hawk100

Rolex
Hur ser andrahandsvärdet ut på Sjöö klockorna?
Ungefär som för (nästan) alla klockor det inte står Rolex på, tyvärr......
Ca 20-30 % försvinner nästan direkt du tar ut den och efter ett par år har ca 40% av värdet försvunnit. Planar sedan ut och beror till stor del på skicket samt ev service.
Det finns säkert många som anser att procentsatserna bör vara andra, men jag anser att de kan funka som en grov generalisering....
 

Schill

Cartier
Tänkte bara förvarna att jag lägger upp en helt sprillans ny stållänk (oanvänd och fick den idag) till en Worldtimer på Sälj avdelningen här på forumet! Om någon kan vara sugen på denna så är det bara att hojta till så kommer jag med bilder direkt:):)
 

Rodret

Breitling
Jag har kikat efter en lämplig UTC extreme II under snart ett år utan att någon endaste en har dykt upp här på Klocksnack, när jag sökt bland gamla annonser ser jag att även om de inte är jättevanliga så är det iaf några annonser per år. Efter att ha grunnat på det så måste jag ställa en dum fråga, finns det någon anledning som jag missat att de blivit mer eftertraktade eller är det bara tillfälligheter?
 
Topp