• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sjöö Sansdström UTC Extreme Black Gold I-nytt pris

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Pris
31500kr
Returpolicy
Inom 48h om klockan inte motsvarar beskrivningen eller dina förväntningar. Du betalar returfrakt med postens extra värdeförsändelse.
Bilder Skickat
  1. Ja
Så här i vårtider och speciellt Maj, slår vi till med 10% rabatt och ett nytt pris på 31.500:-

Säljer min Sjöö Sansdström UTC Extreme Black Gold I. Här har ni chansen att komma över en tämligen sällsynt klocka från Sjöö Sandström då de bara tillverkat ca 20 st. Frida Hansdotter, som ambassadör för SS, har en. Den skiljer sig lite då den har svarta knappar.

Lite data:
Artikelnummer: UTC Extreme Black Gold I
Urverk: Automatic SSG4 (ETA7754)
Boett: Stål, svartbelagd DLC
Bezzel: Guld, skruvad
Urtavla: Svart, liten sekund, kronograf med sekunder på centrumvisaren, minuter på subdial vid 12
och timmar vid 6. Datum vid 4. Guldinlägg på timmarkering och visare. 24-timmars visning och markeringar för UTC-visaren som har SS typiska timglaslogga.
Krona och tryckknappar: guld, skruvade
Glas: Sapphire, även baksida.
Armband: Skinband med gulsöm
Mått: 44,2
Vattentät till: 100 meter
Box och ytterkartong. Cert Erikson 2010, inköpt av mig via Kaplans 2014 och samtidigt servad hos S&S.

Klockan går som den ska, alla funktioner fungerar och tidhållningen ligger inom +/- 5 sek/dygn. Klockan är sparsamt använd eftersom jag har ett antal som jag roterar med. Men då det var 6 år sedan senaste service så närmar sig kanske nästa. Då lär en polering av guldringen vara lämplig. Guld repas ju lätt och denna är inget undantag, men blir som ny med en polering.

Mitt pris (35.000) nytt pris 31.500:- kr,
Betalning via swish. Skickas med postens extra värdeförsändelse, vilket jag står för.
Listpris ny: 81.100 kr
image1.jpg

image2.jpg

image3.jpg

image4.jpg

image5.jpg

F4B842EC-36DA-452F-B3BC-EB2B66D73DF1.jpeg

0F391653-86B9-4A71-9070-BD906A4F7EE2.jpeg

A3062778-14F5-49F8-B969-BFD71E712CBC.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp