• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sjuka cravings

wotan

Rolex
omega-speedmaster-racing-watch.jpg
(lånad bild)

Som rubriken, jag har fått sjuka cravings efter en omega. Trots att jag inte gillar kronografer så har jag ändå snöat in på speedmastern. Då jag har klena handleder så är det racingmodellen jag fastnat för (40mm).

Det har gått så långt att jag jag tom tycker att det är en bra idé att lägga ut en för mig stor summa pengar på en klockjävel(varför började jag hänga här? beroendeframkallande Svindyr hobby)

Övertala mig att inte köpa den! :)
 

mouqvist

Rolex
Ska du ha en automatisk Speedy så här denna modell jättefin, kör!
Är den vattentät med ett sådant gummiband?
 
Klart du ska unna dig en speedy!
Det allmänna rådet du får här på klocksnack brukar vara att köpa klockan med länk och komplettera med andra band efteråt.
Jag tycker modellen är rätt så häftig, men räkna inte med att den blir jättelätt att flippa om du skulle vilja byta upp dig. (Och det vill du om du stannar kvar :D)
 

HolyCrap

Omega
omega-speedmaster-racing-watch.jpg
(lånad bild)

Som rubriken, jag har fått sjuka cravings efter en omega. Trots att jag inte gillar kronografer så har jag ändå snöat in på speedmastern. Då jag har klena handleder så är det racingmodellen jag fastnat för (40mm).

Det har gått så långt att jag jag tom tycker att det är en bra idé att lägga ut en för mig stor summa pengar på en klockjävel(varför började jag hänga här? beroendeframkallande Svindyr hobby)

Övertala mig att inte köpa den! :)
Personligen tycker jag att just den varianten på bilden är den snyggaste moderna kronografen som finns att köpa för pengar (fast ska vara på länk såklart). Har du sett den i verkligheten? Har du provat den? Den är snygg på bild, men ingen bild kan förbereda dig på verkligheten.

Edit: Sen "kompletterar" du med en sån här.
 

wotan

Rolex
Tack allihopa för att ni avråder mig från att köp, inte en enda negativ kommentar ännu:)

Får se över mina konton efter min semestervecka :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tycker att det är en riktigt schysst modell! Så länge man kan tänka bort de fotbollslag den kan förknippas med :p
 
Topp