• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjukt billig exp 2 16570

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Mäh, trodde att alla redan hade en Exp 2 ;)

Jag är sjukt nöjd med min.

su4ezyhu.jpg



Hur mycket är box o cert värt egentligen? Boxen torde ju hamna i ett skåp bara.....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på att det såldes en nyservad (av AD) exp II i nära nyskick med box, papper och servicekvitto för 29 på ett annat forum förra veckan, så tycker jag inte detta var snorbilligt. Självklart billigt, men inte snorbilligt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är länken ens original eller? Så här ska det väl se ut?
8952584988_0d6df75ded_b.jpg

Tycker även skruvarna ser konstiga ut.
 

calzone

Vacheron
Är länken ens original eller? Så här ska det väl se ut?
8952584988_0d6df75ded_b.jpg

Tycker även skruvarna ser konstiga ut.

Haha givetvis e länken orginal jag tycker de gamla spännet e snyggare vintage ffs !, de nya spännet kom 1996 tror jag. Så den måste vara äldre vilket e gött om man gillar patina :D


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

POO

Panerai
Med tanke på att det såldes en nyservad (av AD) exp II i nära nyskick med box, papper och servicekvitto för 29 på ett annat forum förra veckan, så tycker jag inte detta var snorbilligt. Självklart billigt, men inte snorbilligt.

Utan att ha aning om skick och vilket land den andra klockan var från så låter 23k inte ens särskilt billigt, även om jag naturligtvis vet att man inte hittar de till det priset särskilt ofta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha givetvis e länken orginal jag tycker de gamla spännet e snyggare vintage ffs !, de nya spännet kom 1996 tror jag. Så den måste vara äldre vilket e gött om man gillar patina :D
Sent from my iPhone using Tapatalk 2


Hmmmm. Jag vet inte riktigt hur du gör dina värderingar, men nu har jag sökt på lite gamla säljposter.

Upprepade gånger hittas en exp II i nyskick från 2008-2009 i nära nyskick med box och papper för under 30.
Då tycker jag en troligtvis oservad exp II i tveksamt skick utan några tillbehör från 2005 (?) för 23 är ganska dyrt. Är den oservad från 2005, så är det dessutom dags för service.
 

calzone

Vacheron
Hmmmm. Jag vet inte riktigt hur du gör dina värderingar, men nu har jag sökt på lite gamla säljposter.

Upprepade gånger hittas en exp II i nyskick från 2008-2009 i nära nyskick med box och papper för under 30.
Då tycker jag en troligtvis oservad exp II i tveksamt skick utan några tillbehör från 2005 (?) för 23 är ganska dyrt. Är den oservad från 2005, så är det dessutom dags för service.

Givetvis har du rätt. Men hur luskade du ut att den var ifrån 2005 (?), om man tittar på claspen e den äldre (?)
 

max

Dancing Queen
Den är garanterat äldre mtp gamla spännet och tritium.
Tritium försvann 1998/99 och spännet som sagt tidigare.
23 är på gränsen, ok pris men inget klipp skulle jag säga. Räknar man dessutom in att en service är nära förestående så är vi uppe i 29-30.
 

vekktah

Cartier
Och sen när kunde man dra av 5000:- för att "servicehistorik okänd"? En box ligger väl på nån tusing, klart priset är bra. Om inte, visa en annons där det var det? Spencer sålde väl en rätt cheap också, men minns den boetten som lite misshandlad...(?)
 

POO

Panerai
Och sen när kunde man dra av 5000:- för att "servicehistorik okänd"? En box ligger väl på nån tusing, klart priset är bra. Om inte, visa en annons där det var det? Spencer sålde väl en rätt cheap också, men minns den boetten som lite misshandlad...(?)

Man borde kunna! Jag betalar mer än gärna extra för en ordentligt nyservad klocka än att själv springa till urmakaren med en klocka där man inte vet vad som väntar. Box och cert på det och priskillnaden är för mig klart motiverad.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Inlägg i service-debatten.
Alltför ofta står det : servad enligt förra ägaren 2011, tyvärr inga papper på det.
Räknas det som nyservad?
Jag tycker priset är bra pga att länk medföljer.
Letar efter en länk till min "billigt" inköpta 16570 och det lär ju hamna på ca 5K.
/ J
 

calzone

Vacheron
Inlägg i service-debatten.
Alltför ofta står det : servad enligt förra ägaren 2011, tyvärr inga papper på det.
Räknas det som nyservad?
Jag tycker priset är bra pga att länk medföljer.
Letar efter en länk till min "billigt" inköpta 16570 och det lär ju hamna på ca 5K.
/ J

Det e inte ofta man ser exp 2 länkar till salu så det lär nog inte bli jättebilligt iaf. E det gamla eller nya spännet du ska ha ?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det e inte ofta man ser exp 2 länkar till salu så det lär nog inte bli jättebilligt iaf. E det gamla eller nya spännet du ska ha ?
Det spelar inte så stor roll, SEL-länkar är ju alltid trevligt men även de rassliga länkarna har sin charm.
Luddigt svar, jag vet men prislappen får styra lite där. Klockan är från -99.
/j
 

calzone

Vacheron
Det spelar inte så stor roll, SEL-länkar är ju alltid trevligt men även de rassliga länkarna har sin charm.
Luddigt svar, jag vet men prislappen får styra lite där. Klockan är från -99.
/j
Då e det nya spännet du skall ha tror det kom 96. Sj tycker ja gamla spännet e snyggare, lägg ut en wtb ibland kan man ha tur :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Och sen när kunde man dra av 5000:- för att "servicehistorik okänd"? En box ligger väl på nån tusing, klart priset är bra. Om inte, visa en annons där det var det? Spencer sålde väl en rätt cheap också, men minns den boetten som lite misshandlad...(?)

Jag köpte den av honom, priset var lägre än detta och inkluderade då både den svart och vita tavlan, så jag kan inte påstå att detta är ett speciellt bra pris. Och att boetten skulle vara misshandlad kan jag inte hålla med om, den är från -91 och har en del spår av användning och har blivit polerad men har mycket kvar att ge.
 

calzone

Vacheron
Jag köpte den av honom, priset var lägre än detta och inkluderade då bå den svart och vita tavlan, så jag kan inte påstå att detta är ett speciellt bra pris. Och att boetten skulle vara misshandlad kan jag inte hålla med om, den är från -91 och har en del spår av användning och har blivit polerad men har mycket kvar att ge.

Grattis !, upp med lite bilder ffs :D
 
Topp