• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skäggvård. Olja, vax och balms. Vad används?

Psykel

Patek
Jag kör på Grave Before Shaves olja, balm och vax med Bay Rum-doft, samt Bearditions schampo och balsam för tvätt.
Dock så är det som gör mest för mitt skägg en borste med vildsvinsborst, som i kombination med olja gör skägget mjukt, fluffigt och väldigt lättformat.
 
Senast ändrad:

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Fick hem olja, skäggvax, mustaschvax och en liten skäggborste ikväll. Måste säga att alla dessa produkter gör skillnad. Bättre lyster, fylligare och mer formbart skägg blev resultatet för mig.

Produkterna från Mr Bear Family doftar citrus och lite honung. Finns i fler dofter. Tummen upp!
 

SSL

Audemars
Fick hem olja, skäggvax, mustaschvax och en liten skäggborste ikväll. Måste säga att alla dessa produkter gör skillnad. Bättre lyster, fylligare och mer formbart skägg blev resultatet för mig.

Produkterna från Mr Bear Family doftar citrus och lite honung. Finns i fler dofter. Tummen upp!

Bild!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Köpte detta kit:
http://www.grooming.se/mr-bear-complete-beard-care.html

Efter en hel dag på kurs och regnigt väder har ju skägget slokat en del sedan morgonen, tappat lite fyllighet och spretar mer.
20150917_153705.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag använder bara Mr.bears skäggvax för att det inte ska bli så spretigt när det blir längre.
Annars hade jag mustaschvax när jag körde "krull" förra årets mustaschkamp.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Har nyligen börjat använda Mo'Bros skäggoljor och vax. Trodde inte att en produkt kunde göra så stor skillnad. Skägget mitt ser avsevärt friskare och snyggare ut. Vaxet kanske är en aningen svagt om man har rätt styva skäggstrån som jag har, men det får ändå klart godkänt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sexigt tredagarsstubb är inget som imponerar på någon i den här tråden va? :)
 

SSL

Audemars
Hur går det för er? Jag är igång igen o ska försöka hålla ut längre än 3 månader denna gången. Tror det är ansning och linea hos barberare som behövs i mitt fall för att klara längre sparperiod.
 

Psykel

Patek
Hur går det för er? Jag är igång igen o ska försöka hålla ut längre än 3 månader denna gången. Tror det är ansning och linea hos barberare som behövs i mitt fall för att klara längre sparperiod.
Vad för slags skägg är det du satsar på? Har själv kört helskägg i ca 2 år nu och inte haft några problem med det. Rakar endast halsen och ansar enstaka strån som sticker iväg på mindre tilltalande sätt och trimmar polisongerna så det blir en bra övergång till håret. Vad som varit viktigt för att hålla mitt skägg snyggt är ett bra skäggschampo, en bra skäggolja och en bra borste. Undvik att använda samma schampo som du använder till håret, eftersom skägg och huvudhår är väldigt olika. Jag använder Mr Bears skäggschampo. Prisvärt, drygt och riktigt bra. Sir Handlebar skäggolja och en vildsvinsborste från Kent.
 

SSL

Audemars
Vad för slags skägg är det du satsar på? Har själv kört helskägg i ca 2 år nu och inte haft några problem med det. Rakar endast halsen och ansar enstaka strån som sticker iväg på mindre tilltalande sätt och trimmar polisongerna så det blir en bra övergång till håret. Vad som varit viktigt för att hålla mitt skägg snyggt är ett bra skäggschampo, en bra skäggolja och en bra borste. Undvik att använda samma schampo som du använder till håret, eftersom skägg och huvudhår är väldigt olika. Jag använder Mr Bears skäggschampo. Prisvärt, drygt och riktigt bra. Sir Handlebar skäggolja och en vildsvinsborste från Kent.

Så mycket som möjligt ;) men Det växer fortare på vissa områden o efter en viss period så ryker hela skitet. Tror det blir bättre om man låter ett proffs fixa det, så kanske man kan spara längre än 3 mån.
 

Psykel

Patek
Så mycket som möjligt ;) men Det växer fortare på vissa områden o efter en viss period så ryker hela skitet. Tror det blir bättre om man låter ett proffs fixa det, så kanske man kan spara längre än 3 mån.
Ja, det låter ju som en bra plan. Jag har en relativt jämn skäggväxt, så det som sticker iväg är lätt åtgärdat med en sax. Men för att hålla skägget snyggt och friskt i övrigt rekommenderar jag fortfarande schampo, olja och borste.
 

SSL

Audemars
Ja, det låter ju som en bra plan. Jag har en relativt jämn skäggväxt, så det som sticker iväg är lätt åtgärdat med en sax. Men för att hålla skägget snyggt och friskt i övrigt rekommenderar jag fortfarande schampo, olja och borste.

Mr bear olja har jag sen innan å en kam. Borste behövs väl inte förrän man kommer upp i några cm? Schampo ska jag kolla på. Bara sparat i 3v hitills. Fort går det ej.
 

Psykel

Patek
Mr bear olja har jag sen innan å en kam. Borste behövs väl inte förrän man kommer upp i några cm? Schampo ska jag kolla på. Bara sparat i 3v hitills. Fort går det ej.
Nja, än så länge räcker det nog med det du har. Vad som är bra med borsten är att den även peelar huden under skägget.
 
Topp