• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skär det sig

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Med stål på handleden och vitguld på ringfingret?:)

dfca06db82d8325cfbe86a7579efb39b_zpsf6241840.jpg


Hur ser det ut för er andra, matchar ni metallerna? Sa till blivande frun att jag Behöver en klocka med iallafall lite vitguld!

(Hoppas hon inte fick idéer för egen del bara, att blanda in diamanter i ekvationen kan bli dyrt...)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är nygift ser jag. Grattis! Om några månader kommer ringen se slitnare ut än länken på en beater-Rolex från 70-talet. Då finns inte problemet längre.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Du är nygift ser jag. Grattis! Om några månader kommer ringen se slitnare ut än länken på en beater-Rolex från 70-talet. Då finns inte problemet längre.

Nja inte riktigt! Förlovad änn så länge. Giftermål blir om ett år men tack endå!:)

Men med andra ord så ska jag köpa en rasslig vintage-Rolle sen då!;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
När vi förlovade/gifte oss lät vi tillverka ringarna efter våra önskemål. Vi valde bägge vitguld för ätt vara enhetliga. Hennes rodierade vilket framhåller lystern i diamanterna, medans min släta lät jag vara obehandlad (dvs ej rodierade = "förgyllning" med platina som gör ringen mer vit eller "silvrig". Obehandlad vitguld är mer "metallisk" färg - läs stål. Kändes mer manlig på så sätt och matchar stålklockorna perfekt! ;)
Vänta några års användning och din ser likadan ut!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det där funkar fint, tycker jag. Grattis förresten. Platina kanske kunde ha varit ett (dyrare) alternativ, men som sagt det där ser bra ut.
A
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
När vi förlovade/gifte oss lät vi tillverka ringarna efter våra önskemål. Vi valde bägge vitguld för ätt vara enhetliga. Hennes rodierade vilket framhåller lystern i diamanterna, medans min släta lät jag vara obehandlad (dvs ej rodierade = "förgyllning" med platina som gör ringen mer vit eller "silvrig". Obehandlad vitguld är mer "metallisk" färg - läs stål. Kändes mer manlig på så sätt och matchar stålklockorna perfekt! ;)
Vänta några års användning och din ser likadan ut!

Våra är radierade också, min slät som på bilden och tjejens en kantig profil med en diamant. Också fixade av en smed. Kan inte tänka mig att ordna smycken på något annat vis längre:)

Det där funkar fint, tycker jag. Grattis förresten. Platina kanske kunde ha varit ett (dyrare) alternativ, men som sagt det där ser bra ut.
A

Tack! Ja det var väl bra att ducka för platina, lite mer kvar till framtida klockbudgetar då!;)

Ser bra ut som tusan! Kan inte säga något annat med tanke på....

bPnll1V.jpg

Stiligt! Grym klocka med!
 

Mangusta

Cartier
Ser bra ut. Det är ju inte gult guld och stål. Jag brukade bry mig som fan förut och byta ring beroende på om jag hade guld/stål eller stålklocka men nu orkar jag inte bry mig längre och kör oftast gult guld på ringen och klocka av stål. Men jag erkänner lätt att vitguld och stål ser bäst ut så jag gör en fashion faux pas varje dag nästan när jag blandar. ;)
 

aspo

Cartier
Med stål på handleden och vitguld på ringfingret?:)

dfca06db82d8325cfbe86a7579efb39b_zpsf6241840.jpg


Hur ser det ut för er andra, matchar ni metallerna? Sa till blivande frun att jag Behöver en klocka med iallafall lite vitguld!

(Hoppas hon inte fick idéer för egen del bara, att blanda in diamanter i ekvationen kan bli dyrt...)


Tycker det ser bra ut. Men be frun om en Daytona i vitt guld så är du på den säkra sidan ;)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Nää då, jag kör gulguldsring på högern och ståldinka på vänstern. Om det ser bra ut så borde wg och stål på samma göra jobbet. mao
 
Topp