• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skönaste klockan? Berätta om vilken av dina klockor som är skönast att ha på armen!

Nu är det vinter här på norra halvklotet, så det är basen i mina åsikter...

Jag satte precis på mig min 34 mm kvarts dressare av elegant schweiziskt snitt. Åh vad skön den är att ha på armen, den känns nästan över huvud taget inte alls. Supertunn, superlätt, och ett 18->16 mm elegant läderarmband är pricen över i:et. Stilren och elegant!

Detta är nog min skönaste vinterklocka! På sommaren kan det hända att läderarmband inte är optimalt, men på vintern är det det.

Berätta om vilken av dina klockor som är skönast att ha på armen!
 

Måberg

Panerai
Morfars gamla Omega på flexlänk! Väger nästintill inget, tunn/platt och flexlänken är precis lagom tight rund handleden!

Den här tråden behöver ju givetvis bilder, bjuder på en arkivbild!


DSC_0674.JPG
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Nu är det vinter här på norra halvklotet, så det är basen i mina åsikter...

Jag satte precis på mig min 34 mm kvarts dressare av elegant schweiziskt snitt. Åh vad skön den är att ha på armen, den känns nästan över huvud taget inte alls. Supertunn, superlätt, och ett 18->16 mm elegant läderarmband är pricen över i:et. Stilren och elegant!

Detta är nog min skönaste vinterklocka! På sommaren kan det hända att läderarmband inte är optimalt, men på vintern är det det.

Berätta om vilken av dina klockor som är skönast att ha på armen!
Trevligt, men en bild på din dressare nu när du är TS är ju kanske att föredra annars blir ju tråden lite meningslös?

Här min Santos de Cartier som har en fantastiskt skön och följsam länk att bära.
2015-06-17 21.27.47.jpg
 
Senast ändrad:

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Denna är skön pga av storleken, men när det gäller klockor på länk, så delar den första platsen med 114060. Mycket tack vare glidelock. Sen är jag svag för att köra SMP på Nato.
IMG_1523.JPG.jpeg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hade en SMP som satt vansinnigt skönt, ibland.

Min Seiko Sumo sitter skönt, ibland.

Min Rolex SUBc sitter jätteskönt, alltid :) Det får vi tacka glidelock för.

image.jpeg


Min gamla Pelagos satt också perfekt, helt i klass med SUBc, tack vare det fantastiska låset.
image.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Min Tudor tror jag, trots den vikta länken. Klockan är ganska lätt och den sitter mycket skönt mot handleden - ibland märker man knappt att den är där. Den skönaste jag någonsin haft var lätt min 16710, den var fantastisk att bära.
image.jpeg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Som flera redan har nämnt är det inte mycket som slår en SMP på länk (och även på nato för den delen). Den sitter grymt bekvämt på armen.
 
Topp