• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skönaste klockan? Berätta om vilken av dina klockor som är skönast att ha på armen!

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det måste bli min Grand Seiko 61GS. Väldigt liten vikt, skönt läder. Känns knappt.
_20160221_104140.JPG
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Av de jag äger så är nog Omega SMP 2254.50 de skönaste, sitter bra med både länk och band.

image.jpeg

Skulle dock gärna byta mot en Explorer 1016 eller gammal sportrolle i framtiden:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Var extremt osäker på denna då jag mötte upp säljaren. Den var tung och hög, dessutom 44mm. Satt länge och tittade på den utan att ta den på armen då jag dömt ut storleken. Men efter en stund drog jag på mig den och den satt helt fantastiskt! Absolut den skönaste klocka jag haft på mig.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg



Även dagens klocka är bekväm, dock föredrar jag lite tyngre och med länk.
image.jpg
 
Senast ändrad:

flugan

Cartier
Har alltid tyckt att min blrn och datejust 2 var det skönaste jag hade,men sedan Jlc Deep Sea kom in i bilden så får inte dim andra mycket handleds tid.
DSC_0192.JPG
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-02-20-08-23-55.png
    Screenshot_2016-02-20-08-23-55.png
    318.6 KB · Visningar: 16

Knurling

Breitling
Två prisvärda quartz klockor som jag tycker sitter skönt på handleden. Kravet är lättviktig, liten, smidig och bra tidsprecision.

Alternativ 1

Casio W-59B-1AVEF är den svarta modellen med nylon klockarmband som jag tycker är snyggast inom W-59 serie. Liten, tunn, smidig och väger 21 gram! Kan kännas som att man inte att man bär någon klocka på handleden.

Klarar dusch och bad. 50 meter / 5 bar. Liknande klocka, "Terroristen" Casio F-91W klarar bara 30 meter / 3 bar. Tål vattenstänk, regn men inte dusch. Det är motiveringen till att Casio W-59-1AVEF vara värdig kandidat inom "skönaste klocka".


cas-w-59b-1avef.jpg cas-w-59b-1avefdet.jpg 1111.jpg


Alternativ 2

Klassisk Swatch klocka med silikon armband. Silikonbandet matta yta sitter riktigt bra, stadig, mjuk, bekväm och lättviktig. Byt ut & glöm torra gamla frasiga plastarmband som förknippas med Swatch. Vilken skillnad!

Pope-Francis-Swatch.jpg swatch.jpg
 
Senast ändrad:

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
En klocka på läder är ju det absolut skönaste enligt min åsikt. Väger inget och smiter åt lagom mycket samtidigt som lädret anpassar sig efter handleden.
Min Sjöö Sandström automatic S1 och/eller min Vintage Omega Seamaster 30 är nog det skönaste.
DSC_0141-01.jpeg
DSC_0170-03.jpeg


Edit:
Glömde en grej. Det här är grymt skönt på armen oxå...
DSC_0397-02.jpeg
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Helt klart pam682. Är ni ute efter en stenhård och cool underradarklocka så testa denna. Sitter perfekt och hur skönt som helst.
722AE53F-170B-4C19-B191-597B79520060.jpeg
 
Topp