• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skönaste mest prisvärda isofrane / rubber strap HJÄLP

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tjooo

Tänker höra mig för vad ni tycker om gummiband :)
Är på jakt efter ett orange 22mm men blir liten galen bland valen jag hittar.

Lutar mest åt ett hirsch pure ... Ngn som testat de ?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Original Isofrane är grymt skönt och hög kvalité så tycker det är rätt prisvärt. Testat det eller söker du ett billigare alternativ?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Original Isofrane är grymt skönt och hög kvalité så tycker det är rätt prisvärt. Testat det eller söker du ett billigare alternativ?

Nae har inte med pengar att göra, mer utseende och tjocklek. Gillar inte att isofrane kör med stansade hål hela vägen upp. Vill endast ha hål i gummit där spännet skall fästas.... Lite sådana tankar ;)
 
  • Like
Reactions: cab

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vill du ha viklås, så rekommenderar jag som vanligt Bonetto Cinturini Model 300 L/D. Finns även under namnet "Meyhofer" på watchbandcenter. Till vilken klocka ska du ha det, om jag får fråga av ren nyfikenhet?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vill du ha viklås, så rekommenderar jag som vanligt Bonetto Cinturini Model 300 L/D. Finns även under namnet "Meyhofer" på watchbandcenter. Till vilken klocka ska du ha det, om jag får fråga av ren nyfikenhet?

Denna
aryqa4ys.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vill du ha viklås, så rekommenderar jag som vanligt Bonetto Cinturini Model 300 L/D. Finns även under namnet "Meyhofer" på watchbandcenter. Till vilken klocka ska du ha det, om jag får fråga av ren nyfikenhet?

Viklås kan va skönt , bara de inte bygger för mycket å blir klumpigt, plus att jag helst vill ha ett stilrent slätt band. Precis som de vita bonetto jag har på nu [emoji39]
 

Rholm

Cartier
Jag är lite sugen på ett Isofrane eller Timefactors variant. Läste någonstans att vissa luktar lite skumt, någon som har erfarenheter av det …?

Mvh
 

Rholm

Cartier
Någon beskrev det som vanilj…? Får köpa och prova, märker om min omgivning reagerar när man blir ett levande aromljus eller dylikt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag är lite sugen på ett Isofrane eller Timefactors variant. Läste någonstans att vissa luktar lite skumt, någon som har erfarenheter av det …?

Mvh

Timefactors luktar inte alls så mycket gummi, däremot luktar Bonetto faktiskt ganska mycket vanilj. Isofrane vet jag inte, men någon annan borde veta...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Viklås kan va skönt , bara de inte bygger för mycket å blir klumpigt, plus att jag helst vill ha ett stilrent slätt band. Precis som de vita bonetto jag har på nu [emoji39]

Låset bygger inte så mycket mer än gummit tjocklek. Bonettobanden går ju att vända, efter smak, "våfflat utåt eller inåt...

Rött "Meyhofer Kiel" med struktur utåt....


Orange med den släta sidan utåt...

 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är det orangea bandet bonetto som du vänt med strukturen inåt ?

Japp, samma typ av band vänt utåt (L eller D, därav beteckningen 300L/D, vilket i praktiken betyder att man kan köpa vilket som :) ), men köpt på watchbandcenter, som har lite andra färger mm.

På bilden nedan är det svarta ett Bonetto, och de andra är Meyhofer. Det ända som kan skilja är att säkerhetsclaspen är polerad på mina Meyhofer, vilket jag tror enkelt går att "matta av", om man skulle vilja. Vet dock inte om Bonetto också kör så numera, då det var ett tag sen jag köpte mina? Såg lite så ut på Royal straps annons...

 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Japp, samma typ av band vänt utåt (L eller D, därav beteckningen 300L/D, vilket i praktiken betyder att man kan köpa vilket som :) ), men köpt på watchbandcenter, som har lite andra färger mm.

På bilden nedan är det svarta ett Bonetto, och de andra är Meyhofer. Det ända som kan skilja är att säkerhetsclaspen är polerad på mina Meyhofer, vilket jag tror enkelt går att "matta av", om man skulle vilja. Vet dock inte om Bonetto också kör så numera, då det var ett tag sen jag köpte mina? Såg lite så ut på Royal straps annons...


Ahhh gött mos ! Tackar för infon
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Japp, samma typ av band vänt utåt (L eller D, därav beteckningen 300L/D, vilket i praktiken betyder att man kan köpa vilket som :) ), men köpt på watchbandcenter, som har lite andra färger mm.

På bilden nedan är det svarta ett Bonetto, och de andra är Meyhofer. Det ända som kan skilja är att säkerhetsclaspen är polerad på mina Meyhofer, vilket jag tror enkelt går att "matta av", om man skulle vilja. Vet dock inte om Bonetto också kör så numera, då det var ett tag sen jag köpte mina? Såg lite så ut på Royal straps annons...


Tackar för hjälpen , såhär blev combon !
Väldigt behagligt är det att ha på armen också !!
me3ynyqa.jpg

udy4a4eh.jpg
 

CLT

Rolex
Hej,
Jag funderar lite på detta "isofrane-style". Tycker det är ett snyggt gummiband, men tycker att äkta Isofrane är alldeles för dyrt. Är det någon som har någon erfarenhet av detta band eller liknande noname-gummi?

http://www.ebay.com/itm/isofrane-st...4596691?pt=US_Watch_Bands&hash=item19f29d97d3
Utav egen erfarenhet så brukar det löna sig i längden att köpa ett riktigt gummi direkt. Dom billigare brukar aldrig vara så sköna och är oftast stela. Jag köpte många billiga från bukten innan jag köpte mig ett ISO.

Kanske hade otur och bara köpte det absolut sämsta, för det lär ju finnas något som går att använda. Men dom hittade inte jag....
 

BCKSTRM

Rolex
Utav egen erfarenhet så brukar det löna sig i längden att köpa ett riktigt gummi direkt. Dom billigare brukar aldrig vara så sköna och är oftast stela. Jag köpte många billiga från bukten innan jag köpte mig ett ISO.

Kanske hade otur och bara köpte det absolut sämsta, för det lär ju finnas något som går att använda. Men dom hittade inte jag....


Tack! Jag misstänkte nästan det, men ville höra i alla fall =)
 

Marckus

Panerai
Kika på Bonetto som säljs via en forumsponsor här på forumet. Har ett 24mm ''Boneto 321'' till en ploprof som jag är nöjd med
 

leicaphile

Panerai
Tjooo

Tänker höra mig för vad ni tycker om gummiband :)
Är på jakt efter ett orange 22mm men blir liten galen bland valen jag hittar.

Lutar mest åt ett hirsch pure ... Ngn som testat de ?

Har haft ett Hirsch Pure på min Airman sen i somras och älskar det. Ser fint ut, är kanonbekvämt, och tål vatten. Lite dyrt men rekommenderar det.
 

Luufy

Omega
2-Faktor
Jag tjuvfiskar lite i tråden och frågar om någon testat Hirsch pure eller Hirsch accent på en speedy?
 

Luufy

Omega
2-Faktor
Gummi på speedy? Varför? I så fall tycker jag du ska ha ett gummi som ser ut som läder upptill,

Hirsch performance till exempel:


Ja, det kanske kan vara ett alternativ. Jag har testat lite olika natos, men är lite sugen på omväxling och därför tänkte jag att gummi kanske är värt att testa. Jag tyckte Hirsch såg fina ut, men är dock osäker på hur de funkar på därav frågan.
 
Topp