• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sköning på blocket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

holma20

Panerai
jo tänkte dela med mig av en mejl konversation jag deltog i som jag tyckte var lite rolig :p
satt en kväll och kolla lite på vintage omegor på blocket och ville utöka samlingen med nån lite ovanligare omega men ändå inte jätte dyr..
så hitta jag en omega automatic seamaster calendar för runt 4k
så skicka ett mejl till försäljaren att jag ger 3000 för den :
så fick detta svar:
IMG_8460.PNG


jahopp tänkte jag och hoppades på att han inte skulle köpa den,
skrev till honom igen dagen efter och frågade om den fanns kvar och fick ett svar tillbaka:

IMG_8463.PNG


???????
men va fan ,, okej ..
3900 ? men igår skulle han sälja den för 2800 , så skrev tillbaka och fråga varför den nu helt plötsligt kostar 3900 och inte 2800 som igår ?!
haha och fick detta svar :

IMG_8462.PNG


haha jaja , va fan svarar man på detta ?:p
 

månljus

Panerai
Tror också att han driver med dig då han tycker att du la ett skambud. Annars får du helt enkelt leta reda på en thailändare som får agera bulvan. Har han många annonser ute på Blocket så kan det ju till och med riktigt lönsamt i så fall...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Säljaren är med all säkerhet rikspolischefen dan Eliasson, det måste vara han.
http://omni.se/topic/3fa879d7-7072-4eb2-9dfb-0caf1aec080b/6f56c02a-a7f1-4faf-b785-1fed36fbc380
Dan är inte främmande för att än i dag framföra den gamla dängan. Första gången jag såg honom var på ett jättemöte med ca 1000 deltagare. Han äntrade scenen, gav en presentation av sig som nytillträdd gd för miv, outade sig som punkare och framförde låten a capella. Skön snubbe om än lite för mycket inne i den nya managementstilen men där är han inte ensam tyvärr.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Helt övertygad om att säljaren tyckte du gav honom en pungspark. 25% prut är hårt utgångsbud tycker jag. 10% kan väl kännas fair.
Jag skulle ha reagerat som han, även om thai-historien var ny.
 

Marckus

Panerai
Prutande i procent är ointressant så länge man träffar ~marknadspris... En säljares mentala prisbild är inte alltid korrekt och vice versa
 
Jag tror han höjde priset för att du prutade vid första kontakt. Det är oförskämt och själv hatar jag sånt. Varje gång det skett så har jag höjt priset kraftigt just för den personen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp