Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ska jag byta min Aquis mot en Seamaster Quartz?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Degnell, 14 juni 2016.

1. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Hejsan!
    Är sjukt nöjd med min Oris Aquis Deep Blue, men i ärlighetens namn har jag alltid suktat efter en Omega. Förvisso är det väl en PO som står högst på listan, men man måste ju börja någonstans. Min klocka är uttagen juli 2015 från svensk AD, full set. Har nu etablerat en kontakt med killen som står bakom den här annonsen ang. byte som han ser som intressant.

Vad tycker expertpanelen? Är det ett bra byte och ska isf bytet ske rakt av eller hur mycket är det max värt att lägga imellan? Den klockan är ju bra mycket äldre, men kanske håller värdet bättre på sikt? Vädra era åsikter! Är som sagt nöjd med min klocka, men ombyte förnöjer som det heter.

2. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
  3. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Fetnej, seamaster quartz är lökigt. Dessutom vill du ju ha en planet ocean? Då är bara quartzaren en nästanklocka, och dessa stannar aldrig länge. Din aquis är bra mycket roligare än seamaster

Michael., Andyrew och Degnell gillar detta.
  4. Zalath

Zalath Borgare

Helt spontant, utan att ha koll på det exakta värdet på Orisen:

Nej.
    Du funderar på att byta något du är "sjukt nöjd med" mot något att "börja någonstans" med. Tycker du ska behålla den du har och spara ihop till en PO istället.

Degnell gillar detta.
  5. Richard1987

Richard1987 Stadsbo

Hade aldrig gjort det

Degnell och yonsson gillar detta.
  6. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Tack så mycket för era åsikter! Någon som har koll på vad en Seamaster från 99-00 är värd? Ligger han rätt i pris på 12900:-? Isf skulle man ju kunna byta, och om den inte känns rätt kan man flippa den till förmån för nått annat roligt efter några månader?
    Har för mig att jag sett dom säljas billigare än så här på K&S.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    http://klocksnack.se/search/4470354/?q=Seamaster&o=relevance&c[title_only]=1&c[node]=11

Degnell gillar detta.
  8. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Nej den är alldeles för dyr.

Degnell gillar detta.
  9. Degnell
    Trådstartare

Degnell Bonde

Från:
    Torshälla
    Tack, gjorde själv samma sökning efter att jag frågat och insåg att jag nog gör bäst i att följa tipset att behålla min kära Aquis tills jag sparat ihop till en PO. Blir väl efter att man återhämtat sig efter bröllop som äger rum om drygt tre veckor och som(inte helt oväntat) sprungit iväg lite vad gäller utgifter.

yonsson och Zalath gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield