• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska jag byta...?

BCKSTRM

Rolex

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Personligen hade jag aldrig gjort det bytet, men skulle Georg Jensen-klockan få mer handledstid hos dig så byt vettja.
 
Personligen hade jag försökt byta till en mekanisk kronograf.
Tycker dessutom att ML ser bättre ut.
Men det är ju du som skall trivas med uret så gå på din känsla.
 

F-L-P

Panerai
Om du gillar den bättre: ja.
En klocka du använder är alltid bättre än du inte använder.

Själv skulle jag inte gjort det, tycker att ML:n är väldigt mycket snyggare.
 

Havre

Omega
Aldrig! Ett nedbyte i kvalité, värde, funktionalitet och (i mina ögon iaf) estetik. Riktigt dåligt byte alltså.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Håller med föregående talare - gör inte det bytet! GJ är grymt snygga men, enligt mig, inte värde prisnivån dom ligger på.
 

Hubbatix

Cartier
Den där GJ var ju inte direkt vacker (i mina ögon...), svårt att se på den lilla bilden dock. Är du ute efter en snygg kronograf i Bauhaus-stil kan jag tipsa om Junghans Max Bill-serie. Fantastiskt snygga tycker jag!

used1187e.jpg

(Bild stulen från nätwebben)
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Smakmässigt hade jag hållit mig till den första.

Klockmärkesmässigt samma...

Men du ska bära klockan så se till att du blir nöjd!
 

BCKSTRM

Rolex
Wow tack alla! Då avstår jag och hoppas någon med en Max Bill Chronoscope eller Nomos Tangente 38 datum och gärna PR-indikator vill byta... ;) Om någon har ovanstående och är sugen på en (fullset) typ oanvänd ML så får ni gärna höra av er :)

PS. Är sjukt tacksam för all hjälp man får här, den sparar mig både pengar och ledsna miner ;) Ds
 

MånsT

Rolex
Jag hade inte tänkt en sekund på att byta, behåll klockan från den riktiga urtillverkaren. Dessutom är ju månfas fett!
 
Wow tack alla! Då avstår jag och hoppas någon med en Max Bill Chronoscope eller Nomos Tangente 38 datum och gärna PR-indikator vill byta... ;) Om någon har ovanstående och är sugen på en (fullset) typ oanvänd ML så får ni gärna höra av er :)

PS. Är sjukt tacksam för all hjälp man får här, den sparar mig både pengar och ledsna miner ;) Ds



Nej, det bytet hade du nog ångrat i efterhand...
Är du ändå sugen på att testa nytt så föreslår jag att du lägger upp en bytesannons i köp & sälj-avdelningen med de alternativ du räknat upp ovan...
 
Topp