Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ska köpa klocka till min sambo - hans första i vuxen ålder

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lilivanilli, 2 oktober 2013.

1. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

Tjena,

Jag tänkte ge min sambo en klocka i födelsedagspresent och eftersom att han aldrig använt någon i vuxen ålder så kanske det är lite svårt att veta vad han gillar. Men jag tror att jag kan ha en hum och tänker att med er hjälp så kommer det bli så satans bra!

Han gillar kläder och lägger mycket pengar på dem när han väl handlar. Oftast går han i mörka jeans som sitter bra och smårutig skjorta. pikétröja eller någon stickad tröja till det. Jag får för mig att han skulle uppskatta en klocka med länk, snarare än med läderarmband. Rent utseendemässigt tror jag att det inte får vara för mycket jox på urtavlan utan cleant och snyggt- Gärna också en silverfärgad klocka med en inte allt för utstickande färg på urtavlan. Låter kanske luddigt, hoppas någon där ute fattar.

Anyhow - jag tänkte att jag skulle lägga runt 3000 pix på hans present så det hade varit fint om klockpriset hade kunnat landa där nånstans dådå..

Uppskattar all hjälp jag kan få och tackar på förhand.

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Hej och välkommen :)

En fin tanke som vi förhoppningsvis kommer att kunna hjälpa dig med.
    En snabb fråga, är vintage aktuellt eller vill du att det ska vara nytt?

Mvh.

3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tycker att en Certina DS Action diver funkar till det mesta. Överskrider dock din budget med ungefär 2k.

SenorE, ErikGBG, vonbahr och 2 andra gillar detta.
  4. Bojke

Bojke Fjunis

Kanske något åt det här hållet?

Icaras och yonsson gillar detta.
  5. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

Både nytt och vintage funkar.

Donkii gillar detta.
  6. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

M
    Mycket fin. Precis, nåt åt det hållet. Finns det någon sådan med inte svart urtavla? Eller det kanske man vill ha? Mvh/Totalt lost

7. Donkii

Från:
    Östersund
  8. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

De
    De är mycket fina och de kände jag ju till sedan innan så har fluktat lite på dem förstås :)

snoozarn gillar detta.
  9. Lage

Lage Bonde

Köp nytt. Satsa på Certinan som snoozarn rekommenderar. Bra kvalitet, stilren och lätt att lämna in för service var som helst.

10. Donkii

Från:
    Östersund
    Lilivanilli
    Tror du han gillar en lite större eller mindre klocka, tänkte om han har smala eller lite större handleder.

11. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

Jag tror att han gillar så som den Certinan i storlek. Han har inte världens bredaste handleder.

12. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sandkvist och Donkii gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Svart tavla håller alltid bäst i längden.

Själv hade jag kört på en Seiko SARB033 eller SARB035 beroende på vilken tavla du tror han föredrar. Bra urverk, bra finish, sjukt mycket klocka för pengarna och kostar PRECIS 3000kr.

albinh, Ako, Isodor och 7 andra gillar detta.
  14. Emil

Emil Borgare

klockor är individuellt och brett i smak och tycke!
    Inom den prisramen så är Seiko ett bra alternativ som uppskattas av många. seiko sbdc001 "sumo" var det uret som verkligen fick mig att öppna ögonen för klockor. det är ett stabilt ur som sticker ut ur mängden och gör sig bekväm på armen, klockan kan köpas över nätet för strax över 3000kr.
    det smartaste är kanske att köpa ett presentkort om du har svårt att bestämma dig, eller är tanken att beställa över nätet?

15. Jaguaren

Jaguaren Bonde

Från:
    Skåneland
    Seikon med vit tavla är riktig snygg :)
    Hamilton klockan är oxså nice

Lilivanilli gillar detta.
  16. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

Antingen beställa över nätet eller köpa i New York nu när jag ska dit om två veckor. Men jag tror att jag har koll på vad han gillar - vi har kollat en del på klockor och han har ändå åsikter liksom. Men hittar jag ingen som är klockren (höhö) så får det förstås bli ett presentkort.

P-A gillar detta.
  17. Emil

Emil Borgare

Priserna i USA är oftast mycket bättre än i tex. Sverige så det kan vara ett bra alternativ då utbudet där är större än hemma.
    ge oss lite info om hans "åsikter" gällande klockor så kan vi försöka hitta något som passar, om inte annat en bra riktlinje att leta efter!

18. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

Han gillar stilrent, det ska definitivt vara silver, urtavlan ska gärna innehålla så lite grejor som möjligt - helst bara siffror. Gillar storleken på seiko-klockorna som en presenterade här, den får inte vara större och bli för klumpig bara. Eftersom han aldrig använt klocka innan så är det kanske svårt att börja bära en som accessoar, och därför måste det vara en klocka som man vill bära för att den är snygg snarare än för att den visar tiden och är praktisk.

19. Donkii

Från:
    Östersund

Ska du till New York kan du kliva in på Macy's där utbudet är riktigt stort i din prisklass!

Icaras gillar detta.
  20. yonsson

Från:
    GBG
    Vad betyder detta? Att klockan ska vara i stål eller att urtavlan ska vara silvrig?

21. Lilivanilli
    Trådstartare

Lilivanilli Torpare

Jaha, sorry. Det betyder att klockan ska vara i stål. Bara jag som inte kan svänga mig med rätt termer.

22. yonsson

Från:
    GBG
    En annan rolig detalj med Seikon jag föreslog är att den har glasbaksida så man kan se det automatiska urverket. Brukar uppskattas av personer som inte har så stort klockintresse.

Icaras och Lilivanilli gillar detta.
  23. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Stål, ljus tavla och med siffror på tavlan. Bauhausflirten får man på köpet.
    Blir din för 1500

Sandkvist gillar detta.
  24. Emil

Emil Borgare

Blir lätt att man stirrar sig blind, när man väl vaknar till så frågar man sig själv -Vad är det jag tittar på egentligen! :)

yonsson gillar detta.
  25. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Kolla klockorna från Seiko som ballerinan (yonsson) visar. Sjukt snygga!

Eller om han vill ha en klocka som klarar det mesta.

DrSbaitso och yonsson gillar detta.
  26. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
  27. nifag

nifag Stadsbo

Sarben rekommenderas starkt

DrSbaitso och Jens gillar detta.
  28. Donkii

Från:
    Östersund
    I noticed that after my stupid post! I looked ridonkiiculous (ridiculous)!

yonsson och Jens gillar detta.
  29. Bojke

Bojke Fjunis

Även Hamilton:en som jag länkade en bild till har glasbaksida. Dessutom har den solida ändlänkar! Jag är inte säker på priset, men jag skulle tro att den ligger någonstans runt 3k. Svart urtavla är nog vägen att gå!

30. yonsson

Från:
    GBG
    Det har ju Seikon också. :p
    Jag håller med om att Hamilton gör trevliga klockor. Har dock ingen erfarenhet av kvaliteten.

Mårtenssons ur Brookfield