• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska köpa ny vardagsklocka, hjälp!

Oscfors

Breitling
Hej! Jag är ny här på klocksnack och tänker köpa ny klocka. Jag har en budget på ca 2000 och söker en både snygg, prisvärd och med en någorlunda kvalite. Jag kommer ha en stållänk på klockan oavsett. Har ni några tips om märken/modeller som kanske skulle passa? Har några favoritklockor som denna klocka jag söker gärna får vara lik. Det kanske finns någon klocka som är superlik t ex rolex-klockan fast med ett annat märke och lite nedsatt kvalite. Så klockan jag ska köpa får som sagt helst vara så lika som möjligt dessa klockor:

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    137.7 KB · Visningar: 295
  • image.jpg
    image.jpg
    93.6 KB · Visningar: 253
  • image.jpg
    image.jpg
    120.4 KB · Visningar: 260
  • image.jpg
    image.jpg
    137.7 KB · Visningar: 240

B1884

Audemars
2-Faktor
Känns lite konstigt att du först lägger upp bilder på halvguldsrollar och en UN i guld... Sedan säger du att du har en budget på ca 2000, blir lite svårt att ge vettiga tips på klockor som liknar dessa... :)

Men som tidigare talare har sagt, spana in Seiko, Orient osv.. Något borde finnas där för ca 2000kr! :)
 

Oscfors

Breitling
Känns lite konstigt att du först lägger upp bilder på halvguldsrollar och en UN i guld... Sedan säger du att du har en budget på ca 2000, blir lite svårt att ge vettiga tips på klockor som liknar dessa... :)

Men som tidigare talare har sagt, spana in Seiko, Orient osv.. Något borde finnas där för ca 2000kr! :)
Haha aa men menade att jag gärna skulle vilja ha liknande klockor som påminner om dom jag visade, som jag även skrev så är jag medveten om att t ex kvalite å material blir lidande med denna budget, mvh Oscar
 
Topp