• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska kronan på viklåset vara in mot tummen eller ut mot lillfingret?

Ernesto

Patek
2-Faktor
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Undrar du om kronan på ett rolexlås ska vara uppochner eller rättvänd, eller har jag missuppfattat frågan?
 

POO

Panerai
Kronan ska vara uppochner ner klockan är på rätt håll! Om man inte menar nian då ska den ligga!?
 

Jens

Greedo
Jag skämtar med dig. Tänk dig att du har klockan upp och ner.
Verkar dumt att ha klockan upp o ner! Blir 9:an en 6:a då precis som om 6:an blir en 9:a även fast 6:an och 9:an inte sitter mitt emot varandra?
Vilket förhållande ska kronan ha till tudorskölden om den är i fullt inskruvat läge, om man utgår från att den sitter helt "rätt" i ovan nämnda exempel?


J
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Verkar dumt att ha klockan upp o ner! Blir 9:an en 6:a då precis som om 6:an blir en 9:a även fast 6:an och 9:an inte sitter mitt emot varandra?
Vilket förhållande ska kronan ha till tudorskölden om den är i fullt inskruvat läge, om man utgår från att den sitter helt "rätt" i ovan nämnda exempel?


J

Värre än matte D. Min hjärna har tagit helg.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ekvationen är följande där c är ljusets hastighet, som du ser är gamma (alltså kronans orientering) relativ till hastigheten du färdas.
image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Mot tummen, annars har det monterats fel eller man vill vara motvallskäring.


Skickas från min iPhone
 
Topp