• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska man eller ska man inte?

Merlin

Vacheron
2-Faktor
20150109_091151.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
GMT som du nämner i ditt första inlägg har väl också polerade mittlänkar?

Utan att ha ägt någon men provat både Omegan och Subben vid ett flertalet tillfällen, hade jag till skillnad från alla andra svar du fått behållt Omegan. För mig personligen är den ett mycket roligare val och den är dessutom riktigt snygg på original-natot plus på läder.

Angående mellanmjölksreferensen så kommer du känna dig mer mellanmjölk med en Sub på armen, åtminstone om du bor i Stockholm och rör dig runt Rörstrandsgatan, Hammarby Sjöstad och ett antal andra områden där den är så gott som var mans egendom.

Eller gör så här...behåll Omegan men sätt upp som mål att till nästa sommar ska du köpa en Rolex. Då kommer du sitta på en grym kombo som kompletterar varandra väl oavsett om det landar i en Sub eller en Explorer II.

Instämmer mycket i vad @Clark Kent säger. Jag har själv en master Co-ax och ett par stycken Rolex-ur. Jag tycker Omegan drar jämnt mot en standard no-date subc. Med det sagt, är det en Rolex du vill ha så lägg upp Omegan på annons.

@Clark Kent: btw, bor du också i området? Håller helt med om Rörsstrandsgatan... Det är en utmaning att glida in på Mellqvist för en kaffe utan att inte se ett halvt dussin sub's, kan det vara subtätaste gatan i Sverige?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Instämmer mycket i vad @Clark Kent säger. Jag har själv en master Co-ax och ett par stycken Rolex-ur. Jag tycker Omegan drar jämnt mot en standard no-date subc. Med det sagt, är det en Rolex du vill ha så lägg upp Omegan på annons.

@Clark Kent: btw, bor du också i området? Håller helt med om Rörsstrandsgatan... Det är en utmaning att glida in på Mellqvist för en kaffe utan att inte se ett halvt dussin sub's, kan det vara subtätaste gatan i Sverige?

Har bott på Rörstrandsgatan tidigare men är ofta i de kvarteren, och det är spot on med iakttagelsen på Mellqvist. (Som btw har tappat stinget. Av någon anledning var de bättre på kaffe när det bara var ett hål i väggen)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har bott på Rörstrandsgatan tidigare men är ofta i de kvarteren, och det är spot on med iakttagelsen på Mellqvist. (Som btw har tappat stinget. Av någon anledning var de bättre på kaffe när det bara var ett hål i väggen)
Jag bodde på bråvallagatan innan, nu några hundra meter bort. Jag tycker fortfarandeom Mellqvist, riktigt trevligt att sitta där en helgmorgon på sommaren eller bara köpa en kaffe i farten från baristan. Men jo, en fredagseftermiddag eller liknande så går jag inte dit längre om det inte är så att man har besök utifrån och man vill bjuda på lite sthlm-puls.
Blir dock att gå bort om en stund och spana Rolexar (samt flasha, vilken fjant man är....):cool:
 

Osclat

Cartier
Min personliga åsikt är att du ska byta om du verkligen vill ha en rolex, känns som om du vill ha en rolex egentligen ;)
Ja en Rolle hade ju varit trevligt...... Och just därför har jag nu bestämt mig för att lägga ut omegan till försäljning medan jag sparar lite pengar till något som faller mig i smaken både pris och skickmässigt ;)
 
Topp