• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska till södra tyskland, värt att åka över till Schweiz?

Ska bila till södra Tyskland i sommar, samtidigt som jag är väldigt sugen på att köpa en ny klocka. Är klockor generellt sätt billigare i Schweiz? Eller i Tyskland? Förstår ju att det kanske inte finns någon statistik på detta och att det skiljer mellan dem olika märkena, men ni som varit i Schweiz eller i Tyskland, är klockor billigare där?

Tacksam för all hjälp, önskar er en trevlig helg i förväg! :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Eftersom Schweiz inte är med i EU så bör man skatta på klockor köpta där.

Därmed inte så billigt att handla där.

Däremot trevligt att botanisera klockor där nere då utbudet är enormt på rätt ställen.
 
Eftersom Schweiz inte är med i EU så bör man skatta på klockor köpta där.

Därmed inte så billigt att handla där.

Däremot trevligt att botanisera klockor där nere då utbudet är enormt på rätt ställen.
Är det billigare i Tyskland tror du?

Ja det vore mycket trevligt! Lär göra det om det blir att jag åker över! :)
 
Ber om ursäkt till Admin, kom på nu i efterhand att jag skulle postat den här tråden i Köpguider istället. Ni får ursäkta mig!
 

Juhniel

Breitling
Min pappa var i Geneve och kollade på klockor för en vecka sedan. Han är inte direkt expert på priserna men han sa att det inte lönar sig att köpa i Schweiz för tillfället tyvärr. Det är vad jag har hört från min far iallafall!
 
Topp