• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skadad watchbox -hur mycket prisavdrag?

HeliDive

Cartier
Fick för någon vecka sedan hem min efterlängtade bo från Mister Chrono, en KronoKeeper.

Till min fasa såg jag att ena hörnet var skadat, se bild.

Frågan är om man ska returnera den med allt bök och stök det medför, eller begära prisavdrag och försöka hitta metallfärgade "hörn" att dölja skadan med?
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
kopiera länken med
och klistra in i tråden
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
En sån skada skulle jag inte bry mig så mkt om - känns lite fjantigt att börja pruta på klockan för att boxen inte är i perfekt skick till 100%....
 

jabla

Sarlacc
Om du fick hem klockan för någon vecka sedan är det lite sent att reklamera boxen, dessutom tycker jag inte de är något att bry sig om.
 
Om jag förstår TS rätt så är det enbart boxen som är inköpt nu, dvs inte nån klocka. Isf tycker jag inte att det är ok att få levererat en trasig vara, jag hade iaf påvisat defekten för säljaren och sedan därifrån se hur de reagerar och vill hantera ärendet.
 

HeliDive

Cartier
Var nog lite otydlig; Det är alltså bara klockboxen som köpet avser.

Tog bilder redan under uppackningen och mailade dom direkt till MisterChrono. Fick vänta ett tag på svar, men nu har dom hört av sig och erbjuder 40 euro avdrag på priset. Känns som en ganska bra deal..
 

calzone

Vacheron
Var nog lite otydlig; Det är alltså bara klockboxen som köpet avser.

Tog bilder redan under uppackningen och mailade dom direkt till MisterChrono. Fick vänta ett tag på svar, men nu har dom hört av sig och erbjuder 40 euro avdrag på priset. Känns som en ganska bra deal..


Trevligt då vet vi att säljaren är Reko :D
 
Topp