• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skaffa-dig-ett-liv-klubben :) Tävling!

Jaha, då är även jag uppe i 1000 inlägg. Otroligt! Hur gick det där till egentligen? Kul har det i alla fall varit :)

Och då ska det ju tävlas också enligt traditionen.

Det blir ett enkelt okomplicerat race. Den som först svarar rätt på frågorna vinner ett somrigt sandfärgat nato (20 mm) från Singularstraps. Jag kan även tänka mig att slänga in ytterligare ett nato om de rätta svaren kompletteras med fjäsk. Frågorna:

Eastern Promises: klocka på Viggo?

Vilken relation har trådskaparen till den klockan?

Vilken klocka tror trådskaparen att han ständigt behöver, trots att han redan har flippat fler än man kan räkna på ena handens fingrar?

Tack alla sköna lirare på KS! Ni är för jävla bra :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis! Vi är i samma sits :)

Gissar på Jaeger-LeCoultre Master Control

På nr 2 säger jag att det är trådskaparens graal.

Edit: det var visst en tredje fråga också som jag missade: gissar på exp 2.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Visst tusan det var tävlingen också!

  1. JLC
  2. Det var den klockan du köpte först till samlingen
  3. Du tror du behöver en ROLEX Yacht Master med blå tavla.
Stort Grattis igen UFFE, du Rockar Groda min vän ;)
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Grattis! Passar på att tävla lite så att jag också kommer ett steg närmare 1000 ;)

1. JLC Master Control
2. Nästa klocka på väg in?
3. Speedmaster har jag för mig
 
OK, mina vänner. Hoppas inte ni tror att jag är så fåfäng att tror att ni har koll på mina dårskaper. Jag är medveten så klart om att tävlingen till stor del är en gissningslek. Jag har knappt koll på mig själv om jag ska vara ärlig. Ibland när jag ser klockbilder från "förr" blir jag nästan lite chockad. Det har varit en lång, snårig resa och många klockor har kommit och gått. En del har jag förträngt, andra minns jag med glädje och några svider i själen; särskilt en. Det har verkligen varit toppar och dalar och en massa där emellan, precis som mina inlägg. Nåväl, jag kan säja så här då: 2 rätta svar har jag redan hittat och svaret som saknas finns indirekt i denna text. Det där med fjäsket gäller fortfarande :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ok, jag ändrar mitt svar på nr. 2 till att det är den klocka TS mest ångrar att han flippade. Fjäsk är jag dålig på så det lämnar jag till nån annan :)
 

jabla

Sarlacc
OK här kommer det, fjäsket!
Jag är imponerad över att 678 av dina 1000 inlägg höll toppkvalitet och är övertygad om att minst 1463 gör det när du når 2000. Snygga bilder har du också levererat och jag tror att du skulle uppskatta min bild på min GMT på ett vunnet sandfärgat nato och ditt val av vilket bezelinlägg jag skall ha på. ;)
 

Maro

Audemars
Grattis kan jag iallafall säga, frågan har jag inte en aning om!
Skönt att se så många personer som postar och kommer med ny information och inlägg under så lång tid!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
UFFE du é KUNG! Vinner jag så skulle jag vilja ha ett 22mm sandfärgat Nato istället för 20mm :D

  1. JLC
  2. Ångrar mest att du har Flippat!
  3. En ROLEX Yacht Master med blå tavla
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Grattis till 1000 inlägg, snyggt jobbat!

Svaren:
1. Jaeger-LeCoultre Master Control
2. Din graal!
3. Speedy!

Fjäsket: några nissar lyckas alltid sticka alltid ut som lite så där extra trevliga när man har sett flera poster av dem, och den skaran kvalificerar du dig till, så det så!
 
Rätt svar:

Viggo Mortensen bär en JLC Master Control i den hårdkokta filmen "Eastern Promises".

Min älskade Master Control som är flippad och saknad :(



Det är Speedys jag alltid tror att jag behöver, trots att jag flippar dem i parti och minut. Af Sjodahl, du har delvis rätt, jag är som du vet också övertygad om att jag behöver en Yachtmaster med blå tavla, men jag har aldrig ägt någon som jag har kunnat flippa, tack och lov :) Här ett par av de Speedys som har gått förbi:


Så, grattis till ett sandfärgat nato jonas_w :) Du kämpade väl och lyckades till slut få ordning på svaren. Men det blir inget för fjäsk ;) PM:a din adress.

Men jabla däremot, som satsade enbart på fjäsk, ska väl också få något litet. Det var ett bra fjäsk tycker jag. Varför? Jo, det var trovärdigt. Det var liksom smörigt och rimligt på samma gång. Inte fan har jag skrivit 1000 top notch inlägg. Få har väl gjort det på KS? 678 toppkvalité-inlägg är så där lagom skönt galet överdrivet; inte så många att jag börjar misstänka att den gode herr jabla driver med mig, men tillräckligt många för att få mig och mitt fåfänga hjärta att le :) Tack jabla! PM:a mig!
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
1000 inlägg!? Jag är både imponerad och lite chockerad, men ett stort grattis får du. Inget fjäsk från mig, men skryt med att jag faktiskt kunde svaret på fråga tre.

Ha en bra kväll!

/Klocksebbea
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jaaa! Brukar sällan delta i nån tävling och har nog aldrig vunnit någon tidigare men denna gång tänkte jag att nu jävlar!

Tack så mycket Uffe och grattis igen till dina första 1000, må dom bli många fler! PM:ar adressen.

PS. Grattis till dig också jabla, bra kämpat!
 
Topp