• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skall denna Seiko vara en sorts av kopia av Seamaster? SEIKO SEAHORSE

_jonte

Patek
Nja kopia vet jag inte. Inte särskilt lika. Men Sea Horse var namnet på dessa klockor då de hade ett visst vattenmotstånd, likt Seamaster, samt var hyfsat billiga. Kryllar av dessa klockor i varierande skick och de betingar inget särskilt värde.

Klippt från ett annat forum:
Seahorse: (Special Badge) - According to Mr. Tokunaga, the Seahorse case-back mark is an emblem that represents manual-winding type of water-resistant gentlemen's watches of the time (mainly the 1960's). Although this information came directly from Mr. Tokunaga, some owners have reported owning automatic powered Seahorse models. It is possible that these might be an exception rather than the rule.
 

Jonazid

Omega
Nja kopia vet jag inte. Inte särskilt lika. Men Sea Horse var namnet på dessa klockor då de hade ett visst vattenmotstånd, likt Seamaster, samt var hyfsat billiga. Kryllar av dessa klockor i varierande skick och de betingar inget särskilt värde.

Klippt från ett annat forum:

Tackar för svaret.
 

calzone

Vacheron
Seahorse e trevliga klockor här e några modeller som jag gillar.
seikoseahorse_zps53318285.jpg
seikoseahorse_zps2827e9d3.jpg
SeikoSHorse1_zpsfb7e8180.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fin !, lite ovanlig med vit tavla o gulddouble :)

Den satt på den här, något för stora, sexiga flex-länken när jag hittade den:

jt5ufNf.jpg


Passar perfekt men flex-länk är inte riktigt för mig och dessutom borde dom klassas som sanitär olägenhet när dom suttit på någons arm för länge. Jösses! Var tvungen att lägga den i en plastpåse och knyta igen den.

Och dom du visar är riktigt fina. Nästan så man är lite sugen på en i stål!
 

watchowner

Cartier
Seahorse e trevliga klockor här e några modeller som jag gillar.
seikoseahorse_zps53318285.jpg
seikoseahorse_zps2827e9d3.jpg
SeikoSHorse1_zpsfb7e8180.jpg
Hej Seikoman87,
jag var på Klockmässa idag i Stockholm. Jag var inget köpsugen och hittade ingenting förutom en lite sliten Seahorse (din bild3).
Klockan låg i en "skräplåda" utan armband och bandstift. Frågade om priset och en dryg timma senare köpte jag klocakn efter lite
prut. Satte på bandstiften och ett nytt snyggt brunt armband. Glaset är lite repigt och då var min tanke, Autosol? eller kanske tom tandkräm (tror det är plastglas. Hur som helst så var jag ganska nöjd. Larvigt pris och uppskattar klockans utseende.
Men, den går alldeles för fort. Tokfort! Enkel och hyfsat biliigt att fixa av en kunnig urmakare? Eller finns det kanske någon på
KS som är intresserad av lite översyn?
 

calzone

Vacheron
Hej Seikoman87,
jag var på Klockmässa idag i Stockholm. Jag var inget köpsugen och hittade ingenting förutom en lite sliten Seahorse (din bild3).
Klockan låg i en "skräplåda" utan armband och bandstift. Frågade om priset och en dryg timma senare köpte jag klocakn efter lite
prut. Satte på bandstiften och ett nytt snyggt brunt armband. Glaset är lite repigt och då var min tanke, Autosol? eller kanske tom tandkräm (tror det är plastglas. Hur som helst så var jag ganska nöjd. Larvigt pris och uppskattar klockans utseende.
Men, den går alldeles för fort. Tokfort! Enkel och hyfsat biliigt att fixa av en kunnig urmakare? Eller finns det kanske någon på
KS som är intresserad av lite översyn?
Trevligt :), vill du sälja den så hojta. De borde ju vara en enkel fix kan dock inte hjälpa dig med det tyvär men ngn kunnig på forumet vet och kan säkert.
 
Topp