• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skall frugans nya armband se ut så här?

Rivalen

Rolex
Hon fick en Cartier för några år sedan - Tank tror jag de heter - rektangulär, med rött krokodil. Den var som en liten bakelse. Det bandet blev förstört - finns olika teorier. Hon älskade det röda armbandet.

Nu kollar jag lite på ett custom made i röd groda från ABP, Paris i samma nyans - vad tycker ni nu som ofta kollar på färggranna damklockor. Den guldpläterade Cartier Tanken får ni tänka er.

Synpunkter - tack!

Dunhill_watchbands_bracelets-montres.jpg


Förresten här är den med gamla bandet.

t0gtYfF.jpg
 

Sond

Patek
Fantastiskt... Just idag berättade hustrun att hon dels verkligen behöver ett "sportigare" armband till sin Seamaster 28 mm och gärna vill ha ett nytt läder till sin Cartier. Satt upp det som kvällens göromål..:) Det första jag hittar är din post som nog leder mig till att köpa samma..:cigar:

Däremot är det svårare till Seamastern. Blå tavla och silver bezel. Tänkte typ Nato i blått(antingen i samma färg som tavlan eller ganska ljust) alternativt rosa... Vet inte riktigt....

Edit: Hur ser fraktkostnaden ut? Tjänar vi på att beställa ihop?
 

Rivalen

Rolex
Har du varit inne på deras hemsida och kollat? De har ett sortiment som jag inte sett förut och en beställnings/offert funktion som jag inte grejade riktigt så jag drog ett mail istället. Gärna ihop - frågan är fri, men om du kollar så ger det inte intrycket av prutmån, men som sagt. Hoppas få en indikation nästa vecka. Edit: Sorry frakten - det där får vi kolla.

Jag hoppas på EUR 130 eller lägre, men det är bara för att det var vad jag såg innan jag gav upp på ordersystemet. Kan bli dyrare. Om det var dem jag frågde för 2 år sedan så var det 2k SEK. Vi får se.

http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php?rid=7&cid=1
 

Sond

Patek
Jo, jag känner till dem väl. Har aldrig beställt deras individuella band. Men "byggt" många ggr..:) JAg har haft ett par av dem såm jag köpt färdiga. Utsökt kvalitet. Jag tror inte vi kan pruta på priset på band. Kanske marginellt? Mer om frakten är dyr så vi tjänar på att frakta två band därifrån. Men med tanke på vad banden kostar å blir väl det en droppe i havet... Har du kollat fraktpris?
 

Rivalen

Rolex
Inte än - går det in under 2k så säger jag 1200 till hustrun, som inte förstår att man inte kan spara sig ur en uppförsbacke (nej jag är inte civilekonom). Då kollar jag frakten så hörs vi. Jag tycker den guldbruna grodan är väl så snygg, men smaken liksom .....

Kul med lite annorlunda band iaf. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inte än - går det in under 2k så säger jag 1200 till hustrun, som inte förstår att man inte kan spara sig ur en uppförsbacke (nej jag är inte civilekonom). Då kollar jag frakten så hörs vi. Jag tycker den guldbruna grodan är väl så snygg, men smaken liksom .....

Kul med lite annorlunda band iaf. :)


ABP är kanongrejer! Lycka till :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hon fick en Cartier för några år sedan - Tank tror jag de heter - rektangulär, med rött krokodil. Den var som en liten bakelse. Det bandet blev förstört - finns olika teorier. Hon älskade det röda armbandet.

Nu kollar jag lite på ett custom made i röd groda från ABP, Paris i samma nyans - vad tycker ni nu som ofta kollar på färggranna damklockor. Den guldpläterade Cartier Tanken får ni tänka er.


Frugan sitter och tittar mig över axeln. Usch säger hon om den röda grodan medans originalet (?)
är ok. Ja, ja dessa smakråd.... :smug:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade jag varit dig, så hade jag rekommenderat något annat för att få lite variation.
Om det nu är ABP du vill ha, så verkar de göra massvist med coolt, exempelvis:
rolex-milgauss-richard-abp.jpg

PAM_strap_bracelet_montre_Marina.jpg

Panerai_nubuck_alligator_strap.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det problemet får vi ta tag i när jag lyckats ta mig förbi vilket form/storlek bandet skall vara. Klickar i Panerai alternativet och det händer nada!!
Grodätare!!!:rage:


Du klickar i ditt alternativ, går längst ned och väljer därefter validate och så får du komma vidare till nästa level, lite osm att spela tv-spel :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Funkar vid val av material men finns tamigdjävulen ingen validate knapp vid nästa steg.....

Jodå, du får gå allra längst ned :)
Tror ditt problem är att du scrollar längst ut till höger och då ser du den inte, det finns också en scroll del i mitten på sidan och det är där du måste scrolla ned för att hitta det du söker :)

aPKnZXG.png
 
Topp