Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skall frugans nya armband se ut så här?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rivalen, 15 september 2013.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Hon fick en Cartier för några år sedan - Tank tror jag de heter - rektangulär, med rött krokodil. Den var som en liten bakelse. Det bandet blev förstört - finns olika teorier. Hon älskade det röda armbandet.

Nu kollar jag lite på ett custom made i röd groda från ABP, Paris i samma nyans - vad tycker ni nu som ofta kollar på färggranna damklockor. Den guldpläterade Cartier Tanken får ni tänka er.

Synpunkter - tack!

Förresten här är den med gamla bandet.

2. Sond

Sond Friends of KS

Flipp eller flopp? Flipp!

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Snyggt! Se bara till att det inte blir för tjockt.

4. Sond

Sond Friends of KS

Fantastiskt... Just idag berättade hustrun att hon dels verkligen behöver ett "sportigare" armband till sin Seamaster 28 mm och gärna vill ha ett nytt läder till sin Cartier. Satt upp det som kvällens göromål..:) Det första jag hittar är din post som nog leder mig till att köpa samma..:cigar:

Däremot är det svårare till Seamastern. Blå tavla och silver bezel. Tänkte typ Nato i blått(antingen i samma färg som tavlan eller ganska ljust) alternativt rosa... Vet inte riktigt....

Edit: Hur ser fraktkostnaden ut? Tjänar vi på att beställa ihop?

5. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Har du varit inne på deras hemsida och kollat? De har ett sortiment som jag inte sett förut och en beställnings/offert funktion som jag inte grejade riktigt så jag drog ett mail istället. Gärna ihop - frågan är fri, men om du kollar så ger det inte intrycket av prutmån, men som sagt. Hoppas få en indikation nästa vecka. Edit: Sorry frakten - det där får vi kolla.

Jag hoppas på EUR 130 eller lägre, men det är bara för att det var vad jag såg innan jag gav upp på ordersystemet. Kan bli dyrare. Om det var dem jag frågde för 2 år sedan så var det 2k SEK. Vi får se.

http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php?rid=7&cid=1

6. Sond

Sond Friends of KS

Jo, jag känner till dem väl. Har aldrig beställt deras individuella band. Men "byggt" många ggr..:) JAg har haft ett par av dem såm jag köpt färdiga. Utsökt kvalitet. Jag tror inte vi kan pruta på priset på band. Kanske marginellt? Mer om frakten är dyr så vi tjänar på att frakta två band därifrån. Men med tanke på vad banden kostar å blir väl det en droppe i havet... Har du kollat fraktpris?

7. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Inte än - går det in under 2k så säger jag 1200 till hustrun, som inte förstår att man inte kan spara sig ur en uppförsbacke (nej jag är inte civilekonom). Då kollar jag frakten så hörs vi. Jag tycker den guldbruna grodan är väl så snygg, men smaken liksom .....

Kul med lite annorlunda band iaf. :)

8. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund

ABP är kanongrejer! Lycka till :)

9. bartoldous

bartoldous Stadsbo

Från:
    Motala
    Ingen pilgiftsgroda hoppas jag,bara byta band inte hustru. ;)

Rivalen gillar detta.
  10. TiE

TiE Friends of KS

Frugan sitter och tittar mig över axeln. Usch säger hon om den röda grodan medans originalet (?)
    är ok. Ja, ja dessa smakråd.... :smug:

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hade jag varit dig, så hade jag rekommenderat något annat för att få lite variation.
    Om det nu är ABP du vill ha, så verkar de göra massvist med coolt, exempelvis:

12. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Panerai bandet var fasen inte och leka med:snaphappy:

Nu ska man bara klura ut hur sjutton man beställer:banghead:

Sullstrom gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hur man betalar menar du? Helt störda priser. 10 000kr för en plånbok. :dead:

14. the quiet man

Från:
    Västerås
    Det problemet får vi ta tag i när jag lyckats ta mig förbi vilket form/storlek bandet skall vara. Klickar i Panerai alternativet och det händer nada!!
    Grodätare!!!:rage:

Cryssarn gillar detta.
  15. TiE

TiE Friends of KS

NEJ!! TQM, lugna dig nu, du kan inte mena alvar! Den kan du inte välja!

16. Donkii

Från:
    Östersund

Du klickar i ditt alternativ, går längst ned och väljer därefter validate och så får du komma vidare till nästa level, lite osm att spela tv-spel :)

17. the quiet man

Från:
    Västerås
    Funkar vid val av material men finns tamigdjävulen ingen validate knapp vid nästa steg.....

Rivalen gillar detta.
  18. Donkii

Från:
    Östersund
    Jodå, du får gå allra längst ned :)
    Tror ditt problem är att du scrollar längst ut till höger och då ser du den inte, det finns också en scroll del i mitten på sidan och det är där du måste scrolla ned för att hitta det du söker :)

19. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Funkar inte via Ipad iaf..

Mårtenssons ur Brookfield