• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skall köpa mitt första riktiga ur, Hjälp;)!

Johannes

Breitling
Hej! Jag var härom dagen bara sekunder ifrån att köpa en Omega Seamaster 600 automatic, men kom på att jag bara måste ha datumvisare på uret. Har länge varit ägare av gamla klassiska digitala Casio-ur men nu känner jag att jag verkligen vill ha en vintageklocka. Har under några veckor snöat in fullständigt på Omega Seamastermodellen. De ville är en favorit, och jag bara måste ha detaljer i guld.
Det jag söker är alltså åsikter och tankar om vad som är rätt och fel? Finns det andra klockor liknande seamastern som är bättre? varför? Klockan skall helst härstamma från 50-60talet.
Nu finns de kanske ni som höjer på ögonbrynen och tänker, "stackars pojk, han vet ingenting".
-Jag förstår:)
Jag söker alltså ett vintageur, med datumtavla, gulddetaljer.
prisklass: 3-5000kr
Postar lite bilder på vad jag gillar.


486.004e.jpg 14388.jpg 4927168.jpg IMG_0108-1.jpg


Finns ju andra tillverkare som kanske är minst lika bra? Seamaster har bara fastnat i mitt huvud och jag har evenutellt lite tunnelseende.
MVH! Johannes
 

leicaphile

Panerai
Gillar Longines som märke, tycker att de är minst lika fina som Omega och andra men får inte alls samma uppskattning.

Dessutom har de många väldigt fina modeller, både vintage och nyare.

Disclaimer: äger en Longines Lindbergh och en Longines Flagship!
 

Icaras

Rolex
skall läsa på lite... tack för återkoppling!:)
Ju mer du läser ju bättre klocka kan du också hitta för samma summa pengar. Vet inte hur många gånger jag varit nära att slå till på Tradera innan jag registrerade mig här och började läsa runt på internet efter information om varje modell. Hade säkert gått på en nit flera gånger om - helt ovetande.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Har ett antal ur som ska ut som motsvarar din beskrivning, bland annat en Seamaster canendar automatic med svart tavla (den har dock en annan här första tjing på).
Skönt om jag slipper skriva annons ;) .
Kan pm:a bilder o pris på tisdag om du vill?

//Hans
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Hej! Jag var härom dagen bara sekunder ifrån att köpa en Omega Seamaster 600 automatic, men kom på att jag bara måste ha datumvisare på uret. Har länge varit ägare av gamla klassiska digitala Casio-ur men nu känner jag att jag verkligen vill ha en vintageklocka. Har under några veckor snöat in fullständigt på Omega Seamastermodellen. De ville är en favorit, och jag bara måste ha detaljer i guld.
Det jag söker är alltså åsikter och tankar om vad som är rätt och fel? Finns det andra klockor liknande seamastern som är bättre? varför? Klockan skall helst härstamma från 50-60talet.
Nu finns de kanske ni som höjer på ögonbrynen och tänker, "stackars pojk, han vet ingenting".
-Jag förstår:)
Jag söker alltså ett vintageur, med datumtavla, gulddetaljer.
prisklass: 3-5000kr
Postar lite bilder på vad jag gillar.

Finns ju andra tillverkare som kanske är minst lika bra? Seamaster har bara fastnat i mitt huvud och jag har evenutellt lite tunnelseende.
MVH! Johannes
Skönt att du inte slog till på en Seamaster 600 med automatverk, det låter som en skum kombination.:)
Är det enbart utseendet som lockar finns det massor med alternativ vad gäller varumärken som gjort dressiga klockor med datum och gulddetaljer. Många märken har nämnts redan och jag skulle vilja addera Movado, Eterna-matic, Zenith somnhar stilrena modeller med datum och som borde funka inom din tänkta budget. Kör hårt och lycka till!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Har dålig koll själv, men har sett 60-tals ex. i bra skick för under 5k.
Jag blev erbjuden en 50-talare i stål med datum kl 12 för runt femtusingen, är skicket fint så yror jag att det är ett bra köp...men min magkänsla har varit fel förr.;)
Andsan har bra koll på Conquest om jag inte missmnner mig.:)
 

Johannes

Breitling
Skönt att du inte slog till på en Seamaster 600 med automatverk, det låter som en skum kombination.:)
Är det enbart utseendet som lockar finns det massor med alternativ vad gäller varumärken som gjort dressiga klockor med datum och gulddetaljer. Många märken har nämnts redan och jag skulle vilja addera Movado, Eterna-matic, Zenith somnhar stilrena modeller med datum och som borde funka inom din tänkta budget. Kör hårt och lycka till!



Har vart inne på Zenith lite.. Seamaster ligger så jävla rätt på tungan för mig. Tror inte jag kan slita mig..
Har varit med och budat på två stycken De ville. Dom har gått rätt dyrt. Om någon råkar få nys om en så meddela mig gärna här=)
 

Icaras

Rolex
Har vart inne på Zenith lite.. Seamaster ligger så jävla rätt på tungan för mig. Tror inte jag kan slita mig..
Har varit med och budat på två stycken De ville. Dom har gått rätt dyrt. Om någon råkar få nys om en så meddela mig gärna här=)
Lägg ut en annons på forumet. Finns många här som har Seamasters i gott skick med rätt delar som varken är frankens eller ommålade till vettiga priser.
 
Topp