• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skall köpa mitt första riktiga vintageur, Hur väljer jag?

Johannes

Breitling
Hej! Jag var härom dagen bara sekunder ifrån att köpa en Omega Seamaster 600 automatic, men kom på att jag bara måste ha datumvisare på uret. Har länge varit ägare av gamla klassiska digitala Casio-ur men nu känner jag att jag verkligen vill ha en vintageklocka. Har under några veckor snöat in fullständigt på Omega Seamastermodellen. De ville är en favorit, och jag bara måste ha detaljer i guld.

Det jag söker är alltså åsikter och tankar om vad som är rätt och fel? Finns det andra klockor liknande seamastern som är bättre? varför? Klockan skall helst härstamma från 50-60talet.

Nu finns de kanske ni som höjer på ögonbrynen och tänker, "stackars pojk, han vet ingenting".
-Jag förstår:)

Jag söker alltså ett vintageur, med datumtavla, gulddetaljer.
prisklass: 3-5000kr

Postar lite bilder på vad jag gillar.


4927168.jpg 14388.jpg 486.004e.jpg IMG_0108-1.jpg


Finns ju andra tillverkare som kanske är minst lika bra? Seamaster har bara fastnat i mitt huvud och jag har evenutellt lite tunnelseende.

MVH! Johannes
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tjena,

Testa att posta i Vintagedelen, så får du säkert fler svar från vintagenördarna.
 

jabla

Sarlacc
Vintage Certina ger mycket för pengarna.

Edit: sorry såg nu att tråden fortsatte i vintagedelen.
 
Topp