Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skallagrimsons år i bilder

Diskussion i 'Diskussion' startad av skallagrimson, 7 november 2014.

1. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Då har jag snart varit medlem på KS ett helt år och efter inspiration av Ernesto tänkte jag bjuda på en liten kavalkad från detta år. Klockintresset fanns där sedan tidigare men något hände efter att man hamnade här...

Klocka nr 1:
    Omega Aqua Terra Quartz.
    Fin men sålde den efter en vecka... Batteritickandet kändes inte så kul...
    IMG_2482.JPG

Klocka nr 2
    Omega PO 2500 42 mm
    Den här kändes betydligt bättre men det var ändå något som inte klickade... Den fick gå vidare efter någon månad.
    IMG_2556.JPG

Klocka nr. 3
    Seiko Sarb017 Alpinist
    Den här klockan kändes som en fullträff men användes inte speciellt mycket. En fantastisk klocka som trots allt såldes efter ett halvår. Jag vill använda mina klockor och eftersom den blev liggande så fick den gå vidare. Detta är min första försäljning jag ångrar lite... Kanske blir det en ny i framtiden?
    IMG_3136.JPG

Klocka nr 4
    Tudor Black Bay
    Min ögonsten, här hittade jag verkligen rätt. Denna är för mig den perfekta klockan som funkar till alla tillfällen. Från första stund har den känts klockren och förmodligen kommer den gå vidare till mina söner så småningom.
    IMG_2937.JPG

Klocka nr 5
    Seiko Orange monster
    Ytterligare en klockren träff. På ett sätt tycker jag att klockan är ganska ful men jag gillar den som fan. För vissa klockor får man rätt känsla och Monstret är alltid skön att ta på sig. För mig är det den perfekta sommarbeatern och denna är en keeper. Även om jag tröttnar kommer den alltid vara värd mer än vad jag kan få betalt för den.
    IMG_3113.JPG

Klocka nr 6
    Magrette Regattare Tiki
    Ytterligare en klocka som jag gillar men ändå inte använde. Vet inte varför det blir så med vissa, jag gillar dom på alla sätt men får inte till känslan riktigt... Testade olika armband men sålde vidare relativt snabbt.
    8.JPG

Klocka nr 7
    Seiko Sumo
    Nykomling som anlände häromdagen. Första intrycket är mycket bra men inte 100%. Jag hade väldigt höga förväntningar på denna klocka och därför blev jag nog lite besviken på vissa aspekter. Har ändå en känsla av att denna kommer att växa och förmodligen stanna i klockrullen.
    IMG_3944.JPG

Japp, det var det för detta år. Förmodligen blir det inga fler i år och antagligen blir det färre nästa år.
    Jag gissar att det fortsättningsvis blir glesare mellan klockorna men kanske högre prislappar.

Tack för mig!

Safor, Beastie, wundlander och 28 andra gillar detta.
  2. san

san Borgare

Trevlig resa! Kul att du hittade rätt med Tudorn och ännu trevligare att du bestämt dig för att det är en keeper som barnen så småningom kommer få ta över.

Vad är det med Sumon som du inte känner dig helt tillfreds med? Det är en grym modell och väldigt mycket klocka för pengarna :)

3. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Dags för vintage ser jag :)

Fixoflex, Snårtas och skallagrimson gillar detta.
  4. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Lumeplupparna är något mindre är indexen och ocentrerade. Detta syns bara när man detaljstuderar men stör mig ganska mycket. Det rimmar illa med övriga kvaliteten på klockan.

5. Grafton

Grafton Biskop

Trevlig resa och tråd! Jag förstår att du saknar alpinisten, den har lockat mig med. Får ta och prova vid tillfälle. Annars kan jag bara instämma med Marckus; jag ser ett vintage-hål att fylla 2015...

6. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Det är nog en vintageflinga som är på tur!

Kul resa!

7. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trevliga klockor och bilder, precis i min smak. Bra första år helt klart. Trevlig helg :)

skallagrimson gillar detta.
  8. Uffe

Uffe Biskop

Bra jobbat där! Tack för en trevlig årsrapport! Blir nästa klocka en Rolex månne?

Affe och skallagrimson gillar detta.
  9. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
  10. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Mycket möjligt... En Exp 1 har jag länge sneglat på.

Dixie och Uffe gillar detta.
  11. nissehult

nissehult Friends of KS

Skaffa länken till den och du skall se att den får mer tid på armen. Mycket bra jobba-hemma-klocka.

12. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Kul resa, tack för läsningen.

13. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Intressant läsning. Var lite sigen på din Alpinist, verkar som att jag borde köpt den...

14. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Vilket år! BBn är en riktig pärla till klocka. Tycker dock att man ser den mer och mer sällan.

15. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Underbart år. Tack för att du delar med dig.
    Ser framemot nästa år.

16. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Kul att du delar med dig! Du har gjort ett bra år, många fina klockor! :)

17. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Grattis! Bra första år med fina klockor. Gillar speciellt Tudorn och monstret.

Mårtenssons ur Brookfield