• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skateboard tråden

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Finns det några åkare på forumet? Alltid tyckt att skatevärlden haft dåligt med klockor tyvärr, så jag antar att det inte är så många.. Har alltid åkt själv, men man blir ju mesigare med åren tyvärr. Men! Om någon i vill damma av dom gamla skillsen och riskera benbrott i sommar så hojta gärna! Stockholm främst.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Försökte mig på en karriär i tidiga tonåren (kanske tom tidigare). Men vågade aldrig ta mig ned i rampen utan blev stående kvar med min bräda högst upp. :D Trick: ja, kanske en halvtaskig Ollie som max ;)
Däremot älskar jag snowboard. Det är kärlek det :heart: Dock känner jag igen mig i det du säger, blir bara mesigare med åren..
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Försökte mig på en karriär i tidiga tonåren (kanske tom tidigare). Men vågade aldrig ta mig ned i rampen utan blev stående kvar med min bräda högst upp. :D Trick: ja, kanske en halvtaskig Ollie som max ;)
Däremot älskar jag snowboard. Det är kärlek det :heart: Dock känner jag igen mig i det du säger, blir bara mesigare med åren..
Snowboard är ju också fantastiskt roligt. Har tyvärr aldrig lämnat landet för att åka. Men hade vart roligt med lite rejälare backar.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Snowboard är ju också fantastiskt roligt. Har tyvärr aldrig lämnat landet för att åka. Men hade vart roligt med lite rejälare backar.
Jag har varit i Chamonix & Zermatt. Chamonix blev jag nästan lite besviken på då folk höjt det till skyarna. Zermatt åker jag gärna tillbaka till, tycker att det var riktigt bra. Bodde på Schweiziska sidan då, tar nog Italienska sidan om det blir en nästa gång :)
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Ahh skateboard :cool: tyvärr för gammal för att åka nu ( strax 40 :eek: ) men ja älskar det. Åkte dagligen i min ungdom :), var tvungen å gå ut i garaget å kolla min gamla bräda från typ -93-94 nån gång.
IMG_20160610_223508.jpg
 

Aelgen

Omega
Gjorde några tappra försök med skateboard för ett antal år sedan men fastnade aldrig riktigt. Bytte till longboard och blev helt såld. Fantastiskt nice känsla att bara glida runt på stan och köra lite slalom i backar. Bra sätt att fördriva tiden när snowboard-abstinensen tog vid. Nuförtiden har jag bytt snowboarden mot skidor men longboarden används fortfarande en hel del under somrarna. Samlade på mig ett antal brädor men har nu bara 2 kvar varav en ligger till försäljning. Räcker med en glidarbräda för mig.
Någon annan som kör longboard eller är det bara "riktiga" skateboards som gäller? :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag rullar. Förr åkte jag väldigt mycket & har sedan förra året tagit upp det. Bilden är från en invigning av Karlskoga nya betongpark som ligger ett stenkast från mig & E18. Hypad som jag var laddade jag 360 flip nedför trappen... Det slutade rätt illa.:woot:

IMG_6045.JPG
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Dammade av brädan igen för ett par år sedan efter ett långt uppehåll. Åker åtminstone ett par-tre gånger per vecka. Just nu mest ramp då jag jobbar precis vid rampen här i Uppsala. Veteranskaten på Frysen är nice :)
 

Johanw

Cartier
Från "back in the days", 1988. Klocka på armen. Minns att det var mycket Swatch som gällde för skejtare. Ser även Vision Streetware shorts, T-Bones hjul, skor som idag varit hur heta som helst och har för mig att det var en Jesse Martinez bräda men kan minnas fel. Och en hyfsad Ollie på väg till en grab. Notera kantstenen så ser ni att året stämmer :)

1988_01009.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
image.jpeg
Kan rekommendera detta till alla (semiproffs eller nybörjare) som känner sug att åka bräda, men är för fega av diverse anledningar. Bräda utan truckar plus studsmatta. Efter en sommar kan du alla fliptrick, efter två gör du dom snyggt.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Vilka? :) skulle egentligen behöva nya lager med, fortfarande reds som är the shit eller?

Köpte super reds i vintras och de gav upp väldigt snabbt, plastburen som ska hålla kulorna på plats gick sönder. Inte värda pengarna IMHO. När det gäller brädor så ligger Sweet bra i pris, på rea kan du få dem för strax över 200:- (kvalitén avspeglas i priset). Annars rear bl.a. Hollywood ut lite "riktiga" brädor nu.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
image.jpeg

image.jpeg

Var nog dags? ;) Inte dammat av brädan sen gymnasiet men körde rålis idag. Över förväntan och några flippar satt tom fortf!

Ger rålis två av fem kullager i betyg dock, svärmat av kids på kickbikes som flög in från alla håll och nästan körde på en.

Kristinebergs Bowl och ett DIY Secret spot blir nästa session :)
 
Topp