Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skateboard tråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Hexagon, 10 juni 2016.

1. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Finns det några åkare på forumet? Alltid tyckt att skatevärlden haft dåligt med klockor tyvärr, så jag antar att det inte är så många.. Har alltid åkt själv, men man blir ju mesigare med åren tyvärr. Men! Om någon i vill damma av dom gamla skillsen och riskera benbrott i sommar så hojta gärna! Stockholm främst.

aosehus, Birkhellman, Rullplanka och 1 annan gillar detta.
  2. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Jag körde söderorts snyggaste no-familys, ställer mig tyvärr inte på en skateboard igen. Men jag kan hejja på vid sidan om ni drar ihop något

Calfen och Hexagon gillar detta.
  3. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Haha!! Roligt, men ack så plågsamt. Åka gör jag utan att blinka och hellre än att cykla. Men tricklistan är ju brutalt reducerad sedan några år tillbaka.

Tripeiro. gillar detta.
  4. Triumf

Triumf Borgare

Försökte mig på en karriär i tidiga tonåren (kanske tom tidigare). Men vågade aldrig ta mig ned i rampen utan blev stående kvar med min bräda högst upp. :D Trick: ja, kanske en halvtaskig Ollie som max ;)
    Däremot älskar jag snowboard. Det är kärlek det :heart: Dock känner jag igen mig i det du säger, blir bara mesigare med åren..

Hexagon gillar detta.
  5. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Snowboard är ju också fantastiskt roligt. Har tyvärr aldrig lämnat landet för att åka. Men hade vart roligt med lite rejälare backar.

6. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Körde mycket när man var yngre. Har en Alva bräda som också är signad av honom själv. Tyvärr saknar jag en bräda som är signad av Jay Adams som jag diggar ännu mer.

Gummo, lind5150 och Hexagon gillar detta.
  7. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Roligt med signad Alvabräda!!

willbur gillar detta.
  8. Triumf

Triumf Borgare

Jag har varit i Chamonix & Zermatt. Chamonix blev jag nästan lite besviken på då folk höjt det till skyarna. Zermatt åker jag gärna tillbaka till, tycker att det var riktigt bra. Bodde på Schweiziska sidan då, tar nog Italienska sidan om det blir en nästa gång :)

9. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag är nörd. Tycker man det är kul så måste jag tillägga att den är köpt i en butiken som är med i filmen Lords of Dogtown där Skip Engblom hade surfbutiken :)

tomva1, Grafton och Hexagon gillar detta.
  10. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Fan va gediget! Det uppskattas att läsa.

willbur gillar detta.
  11. Rullplanka

Rullplanka Bonde

Har åkt en hel del skate, vart typ var dag när man va yngre. På sista tiden (läs senaste 10åren) har det blivit mindre å mindre, men nån gång per sommar dammas brädan av.

Hexagon gillar detta.
  12. D.B

D.B Stadsbo

Från:
    Borås
    Ahh skateboard :cool: tyvärr för gammal för att åka nu ( strax 40 :eek: ) men ja älskar det. Åkte dagligen i min ungdom :), var tvungen å gå ut i garaget å kolla min gamla bräda från typ -93-94 nån gång. IMG_20160610_223508.jpg

yonsson, Icaras, BCKSTRM och 3 andra gillar detta.
  13. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Äschhhh! Finns ju gubbskate nu för tiden!

Rullplanka gillar detta.
  14. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Inte för att 40 skulle vara gammalt... Men i sammanhanget. ;)

15. Rullplanka

Rullplanka Bonde

Precis, 40 är ju det nya 20 typ.
    Veteranskaten på frysen har ju legkoll på att man minst är 30.

Oli gillar detta.
  16. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Haha har den det? Om man är 55-60 i kroppen enligt läkarintyg, men bara är knappt 25, får man vara med ändå?!

17. Rullplanka

Rullplanka Bonde

Kan tänka mig att det är som på Systembolaget, ser du ung ut så var beredd med leg.

Hexagon gillar detta.
  18. Oli

Oli Präst

Åkte nästan dagligen under 10 års tid, har inte blivit mycket av det på senare år dock men har funderat på att skaffa mig en bräda igen.

Rullplanka gillar detta.
  19. Aelgen

Aelgen Bonde

Gjorde några tappra försök med skateboard för ett antal år sedan men fastnade aldrig riktigt. Bytte till longboard och blev helt såld. Fantastiskt nice känsla att bara glida runt på stan och köra lite slalom i backar. Bra sätt att fördriva tiden när snowboard-abstinensen tog vid. Nuförtiden har jag bytt snowboarden mot skidor men longboarden används fortfarande en hel del under somrarna. Samlade på mig ett antal brädor men har nu bara 2 kvar varav en ligger till försäljning. Räcker med en glidarbräda för mig.
    Någon annan som kör longboard eller är det bara "riktiga" skateboards som gäller? :)

20. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vilka blanks är bäst och mest prisvärda nuförtiden? Har en hel uppsättning men brädan är lite trött :)

Hexagon gillar detta.
  21. christian-h

christian-h Biskop

Jag rullar. Förr åkte jag väldigt mycket & har sedan förra året tagit upp det. Bilden är från en invigning av Karlskoga nya betongpark som ligger ett stenkast från mig & E18. Hypad som jag var laddade jag 360 flip nedför trappen... Det slutade rätt illa.:woot:

IMG_6045.JPG

yonsson, lind5150, Icaras och 3 andra gillar detta.
  22. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Dammade av brädan igen för ett par år sedan efter ett långt uppehåll. Åker åtminstone ett par-tre gånger per vecka. Just nu mest ramp då jag jobbar precis vid rampen här i Uppsala. Veteranskaten på Frysen är nice :)

lind5150 och Erik1 gillar detta.
  23. Johanw

Johanw Friends of KS

Från:
    Lomma
    Från "back in the days", 1988. Klocka på armen. Minns att det var mycket Swatch som gällde för skejtare. Ser även Vision Streetware shorts, T-Bones hjul, skor som idag varit hur heta som helst och har för mig att det var en Jesse Martinez bräda men kan minnas fel. Och en hyfsad Ollie på väg till en grab. Notera kantstenen så ser ni att året stämmer :)

1988_01009.jpg

Seikosthlm, Jonulf, Triumf och 9 andra gillar detta.
  24. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Går hitta bättre än blanks för bara 100-200 mer!

25. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vilka? :) skulle egentligen behöva nya lager med, fortfarande reds som är the shit eller?

26. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Kolla svenska märken, typ Sweet. Kostar från 399:- väldigt bra brädor.

Erik1 gillar detta.
  27. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

image.jpeg Kan rekommendera detta till alla (semiproffs eller nybörjare) som känner sug att åka bräda, men är för fega av diverse anledningar. Bräda utan truckar plus studsmatta. Efter en sommar kan du alla fliptrick, efter två gör du dom snyggt.

yonsson, Triumf, Icaras och 5 andra gillar detta.
  28. Hexagon
    Trådstartare

Hexagon Borgare

Och du får bra kondition......

BCKSTRM gillar detta.
  29. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala
    Köpte super reds i vintras och de gav upp väldigt snabbt, plastburen som ska hålla kulorna på plats gick sönder. Inte värda pengarna IMHO. När det gäller brädor så ligger Sweet bra i pris, på rea kan du få dem för strax över 200:- (kvalitén avspeglas i priset). Annars rear bl.a. Hollywood ut lite "riktiga" brädor nu.

Erik1 gillar detta.
  30. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    image.jpeg
    image.jpeg
    Var nog dags? ;) Inte dammat av brädan sen gymnasiet men körde rålis idag. Över förväntan och några flippar satt tom fortf!

Ger rålis två av fem kullager i betyg dock, svärmat av kids på kickbikes som flög in från alla håll och nästan körde på en.

Kristinebergs Bowl och ett DIY Secret spot blir nästa session :)

rillesnille, christian-h och Icaras gillar detta.