• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skick på denna 168.005 Omega Pie Pan 1968

D

Deleted member 1154

Guest
Undrar vad ni tycker om denna Omega Constellation Pie Pan doglegs från 1968

För mig är den en opolerad bruksklocka, med lite repor osv. från att den varit använd i 47år.

Tavlan ser bra ut tycker jag..

Verket?

Ser kronan rätt ut?

Jag håller på att lära mig mer om skick på klockor och visst finns det säkert finare samlar klockor än denna så klart men hur hittar man en som är snäppet under samlar skick?




_MG_4033.jpg
_MG_4042.jpg
_MG_4046.jpg
_MG_4050.jpg
_MG_4055.jpg
_MG_4074.jpg
_MG_5401.jpg
_MG_5436.jpg
_MG_5407.jpg
8pXOBu5.jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nej inte sälja... (möjligtvis till pensionen)

Verket är nyservat ja...

Magnus
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker du verkligen det? bilder är ju löjligt avslöjande också, i verkligheten är det ju inget som direkt stör alls!

Individuellt, jag tycker inte att dressur skall vara repiga. Med det sagt hade jag inte vågat lämna iväg en boett som denna till någon för polering.
 

Ragge

Cartier
Den är fin! Jag tror inte den är polerad förut. Som du säger så förstorar bilderna upp repor oerhört. Jag skulle hålla den sådär.
Vill du polera den så kan du ju skicka iväg den närsomhelst. Men ett polerjobb, kanske t.o.m ett dåligt sådant får du aldrig ogjort igen.
Jag borde få min tillbaka från service snart. Lite äldre, lite sämre tavla och kanske polerad en gång men samma snygga klocka.:) Får se om herr urmakare kom ihåg att låta bli att polera nu. Jag gav stränga order att inte.
 

_jonte

Patek
Individuellt, jag tycker inte att dressur skall vara repiga. Med det sagt hade jag inte vågat lämna iväg en boett som denna till någon för polering.
Jag hade gärna låtit dig polera den, men annars låtit bli. Visst ska dressur helst inte vara repiga, men hellre lite repor än fulpolerat.

Till TS, tycker den ser jättefin ut. Säkert opolerad.
 
D

Deleted member 1154

Guest
hur är det med dessa constellations är de mindre vanliga?

bild lånad från internet


0czDyMt.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ser ut som två stjärnor nästan är bortpolerade på baklocket, annars i fint skick! Urverket vågar jag inte säga något om med tanke på vad de gamla bilderna visade :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad tror ni är ett skäligt värde på den idag? (ska dock inte sälja den) , priser på dessa är minst sagt olika,..
 
Topp