Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skicka billig klocka till USA + Paypal

Diskussion i 'Diskussion' startad av christer12, 11 september 2016.

1. christer12
    Trådstartare

christer12 Bonde

Sålde en 300 kronors klocka på Tradera som en amerikanare ropade hem så nu måste jag för första gången skicka till USA. Jag tänkte använda postens REK och antar att jag måste fylla i en tulldeklaration? Finns det blanketter hos postombuden typ ICA? Något speciellt jag ska skriva på tulldeklarationen för att underlätta för mottagaren?

Angående betalningen så vad är bäst, Paypal eller banköverföring. Har aldrig tagit emot pengar på PayPal bara betalat. Jag gissar att det tillkommer en avgift men vem betalar den?

2. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    En klocka för 300 hade jag skickat som rek, ja.
    Deklarationen är bara en liten grön klisterlapp (som postombudet har) där du fyller i vad som ligger i paketet, värde och din underskrift.
    Paypal avgiften är på 2.5% (sist jag sålde) och betalas av dig som mottagare.

nissehult, yonsson och dräpdrulle gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Banken brukar ta en avgift för internationella överföringar, cirka 50kr. Det är alltså paypal som gäller.

Mårtenssons ur Brookfield