Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skicka en Rolex sub...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ninen79, 24 februari 2013.

1. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    ...med posten, Vad är bästa alternativet? Har tidigare skickat rek försäkrad upp til 5k men nu är subben värd mycket mer. Hur gör jag och vad kostar det ungefär?

2. Rber

Rber Biskop

Värdepost är egentligen det enda som gäller när det kommer till klockor hos Posten. Vågar tyvärr inte säga mer än så!

yonsson gillar detta.
  3. Pleasureman

Pleasureman Bonde

Re: Sv: Skicka en Rolex sub...

Posten Värde ska du använda, värdet bestämmer du själv, kommer förmodligen kosta runt 300:- att skicka paketet. Går endast att skicka värde från postens egna service ställen vad jag vet. Se till att inte sätta någon tejp på paketet själv då det ska förseglas med postens egna värdetjep.

Fredrik

yonsson gillar detta.
  4. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Re: Sv: Skicka en Rolex sub...

Tack då vet jag :)

5. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Skickade en klocka STHLM-GTBG för en tid sedan som värdepost. Betalade 200 för försäkrat upp till 50K.
    Enda mecket att man måste hitta ett riktigt postkontor, vilket inte är så lätt i dag.

6. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Men läser man postens villkor, så gäller detta inte för klockor. Eller har jag fel nu?

7. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

8. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
  9. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Du kan tejpa hur mycket du vill btw, dom tejpar bara över det...

I alla fall på mitt postkontor!

10. Charles_

Charles_ Präst

+1

11. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Sist jag skickade med Värde nämnde kassörskan att jag egentligen inte skulle tejpat den själv men såvida det inte var kontanter i den gick det bra att bara tejpa över med deras tejp.

12. Ninen79
    Trådstartare

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Tack alla för svaren! Köparen backade ur så att skicka är ej aktuellt längre.

13. vicjoh

vicjoh Bonde

Är det fortfarande posten värde som gäller för klockor inom Sverige (som överstiger ett värde på 5000:)?

14. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Ja.

15. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    5-50000

16. vicjoh

vicjoh Bonde

Går det att skicka med posten värde på alla ombud? Eller gäller det enbart på postkontoren? Hittar ingen info om det..

17. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Vad jag vet enbart postkontor

18. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Posten Företagscenter tror jag är det som gäller om man vill skicka värde. Och som vaniljglass skrev så är det försäkrat upp till 50000kr. Om man ska skicka en klocka > 50k vad väljer man då?

19. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Ja det stämmer förutsatt att posten egna bruna papper sitter över samt att din namnteckning är på samtliga skarvar. (detta utifall någon får för sig att öppna paketet o man ska då kunna se om namnteckningen är bruten...)

20. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    I delar . Finns inget alternativ på posten .Jag skulle nog välja att inte skicka om värdet är så mycket .Eller om det går att försäkra via nåt försäkringsbolag .

21. Tony

Tony Stadsbo

Jag skickade i onsdags en klocka till Stockholm för service från ett företagscenter, de tejpade alla öppningar med säkerhetstejp men jag satte inga autografer på paketet. Kostnaden var 205kr.

22. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Har heller inget minne att jag behövt signera några paket när jag skickat värde.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tony gillar detta.
  23. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Det är för att posten inte utbildar sin personal överhuvudtaget, alla kontor gör olika.

Hebbe gillar detta.
  24. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Precis! Sedan är det en del som rör ihop rekat o värde

25. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Får göra en pudel här efter att ha tänkt efter lite, fick faktiskt signera tejpen.:facepalm:

Hebbe gillar detta.
  26. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Högst personberoende. På samma företagscenter har jag ibland fått signera tejpen och ibland inte beroende på vem som har expiderat mig. En gång fick jag också kämpa för att få skicka värde då de trodde jag menade REK.

27. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Jag har fått förklara för personen bakom disken hur hon/han ska göra minst 5 gånger.

28. StarMan

StarMan Friends of KS

Från:
    Västerbotten
    Sant, en DD exempelvis kan man ju då skicka i två paket då länken är värd nästan lika mycket som huvudet i de flesta fall och var för sig överstiger inte delarna 50k. Men köper man klocka för >50k så börjar det vara värt några extra tusingar att resa och göra affär f2f.

rogart-63 gillar detta.
  29. poormans

poormans Präst

över 50k skulle jag tippa på fedex, ups eller dhl i kombo med parcel pro

det brukar jag köra på klockor över 10 k world wide så det borde ju funka hemma oxå

kostar nog runt 500-1000 kr

cheers
    christian

30. _jonte

_jonte Friends of KS

Kan man skicka så som privatperson poormans?

Mårtenssons ur Brookfield