• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka en Rolex sub...

Ninen79

Audemars
...med posten, Vad är bästa alternativet? Har tidigare skickat rek försäkrad upp til 5k men nu är subben värd mycket mer. Hur gör jag och vad kostar det ungefär?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Värdepost är egentligen det enda som gäller när det kommer till klockor hos Posten. Vågar tyvärr inte säga mer än så!
 

Pleasureman

Cartier
Re: Sv: Skicka en Rolex sub...

Posten Värde ska du använda, värdet bestämmer du själv, kommer förmodligen kosta runt 300:- att skicka paketet. Går endast att skicka värde från postens egna service ställen vad jag vet. Se till att inte sätta någon tejp på paketet själv då det ska förseglas med postens egna värdetjep.

Fredrik
 

Ninen79

Audemars
Re: Sv: Skicka en Rolex sub...

Pleasureman skrev:
Posten Värde ska du använda, värdet bestämmer du själv, kommer förmodligen kosta runt 300:- att skicka paketet. Går endast att skicka värde från postens egna service ställen vad jag vet. Se till att inte sätta någon tejp på paketet själv då det ska förseglas med postens egna värdetjep.

Fredrik
Tack då vet jag :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Skickade en klocka STHLM-GTBG för en tid sedan som värdepost. Betalade 200 för försäkrat upp till 50K.
Enda mecket att man måste hitta ett riktigt postkontor, vilket inte är så lätt i dag.
 

JohanHLM

Rolex
Sist jag skickade med Värde nämnde kassörskan att jag egentligen inte skulle tejpat den själv men såvida det inte var kontanter i den gick det bra att bara tejpa över med deras tejp.
 

vicjoh

Omega
Går det att skicka med posten värde på alla ombud? Eller gäller det enbart på postkontoren? Hittar ingen info om det..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Du kan tejpa hur mycket du vill btw, dom tejpar bara över det...

I alla fall på mitt postkontor!

Ja det stämmer förutsatt att posten egna bruna papper sitter över samt att din namnteckning är på samtliga skarvar. (detta utifall någon får för sig att öppna paketet o man ska då kunna se om namnteckningen är bruten...)
 

rogart-63

Patek
Posten Företagscenter tror jag är det som gäller om man vill skicka värde. Och som vaniljglass skrev så är det försäkrat upp till 50000kr. Om man ska skicka en klocka > 50k vad väljer man då?

I delar . Finns inget alternativ på posten .Jag skulle nog välja att inte skicka om värdet är så mycket .Eller om det går att försäkra via nåt försäkringsbolag .
 

Tony

Omega
Jag skickade i onsdags en klocka till Stockholm för service från ett företagscenter, de tejpade alla öppningar med säkerhetstejp men jag satte inga autografer på paketet. Kostnaden var 205kr.


Ja det stämmer förutsatt att posten egna bruna papper sitter över samt att din namnteckning är på samtliga skarvar. (detta utifall någon får för sig att öppna paketet o man ska då kunna se om namnteckningen är bruten...)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Högst personberoende. På samma företagscenter har jag ibland fått signera tejpen och ibland inte beroende på vem som har expiderat mig. En gång fick jag också kämpa för att få skicka värde då de trodde jag menade REK.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
I delar . Finns inget alternativ på posten .Jag skulle nog välja att inte skicka om värdet är så mycket .Eller om det går att försäkra via nåt försäkringsbolag .
Sant, en DD exempelvis kan man ju då skicka i två paket då länken är värd nästan lika mycket som huvudet i de flesta fall och var för sig överstiger inte delarna 50k. Men köper man klocka för >50k så börjar det vara värt några extra tusingar att resa och göra affär f2f.
 

poormans

Rolex
över 50k skulle jag tippa på fedex, ups eller dhl i kombo med parcel pro

det brukar jag köra på klockor över 10 k world wide så det borde ju funka hemma oxå

kostar nog runt 500-1000 kr

cheers
christian
 
Topp