• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka klocka till Norge, tips och trix.

WiktorK

Omega
Nu har jag gjort det...

Lyckades sälja en klocka på Tratten! Upptäckte i efterhand att jag sålt den till en herre i vårat västra grannland, Norge..

Eftersom Norge inte är med i EU så behöver man ju bifoga tulldeklaration.. Är det CN22 som man kan hitta på postens hemsida, som är lämpligast? Jag hade tänkt skicka klockan i ett kuvert, klockan gick iväg för fem friska hundralappar.

Han önskade att jag skulle skriva gåva och värde 150 kr på paketet. Så att han på så sätt slipper betala för skiten! :)
Antar att det inte kan komma tillbaka och bita mig i arslet, om jag tullar lite på sanningen ang. värde etc? :)
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Är ganska övertygad CN22 som gåva kommer funka utmärkt och det kommer inte komma tillbaka och bita dig :)
Skickar dagligen till Norge dock som företag men har en del erfarenhet i ämnet. Kör på
 
Topp