Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skicka klocka till Norge, tips och trix.

Diskussion i 'Diskussion' startad av WiktorK, 27 januari 2014.

1. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Nu har jag gjort det...

Lyckades sälja en klocka på Tratten! Upptäckte i efterhand att jag sålt den till en herre i vårat västra grannland, Norge..

Eftersom Norge inte är med i EU så behöver man ju bifoga tulldeklaration.. Är det CN22 som man kan hitta på postens hemsida, som är lämpligast? Jag hade tänkt skicka klockan i ett kuvert, klockan gick iväg för fem friska hundralappar.

Han önskade att jag skulle skriva gåva och värde 150 kr på paketet. Så att han på så sätt slipper betala för skiten! :)
    Antar att det inte kan komma tillbaka och bita mig i arslet, om jag tullar lite på sanningen ang. värde etc? :)

2. MJ24

MJ24 Friends of KS

Kanske enklare att möta upp honom på Svenska sidan så kan han fixa tull o s v själv?

David gillar detta.
  3. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Hade varit en tanke om jag bott närmare.
    Nu bor jag i Stockholm.. Så det blir en bit att åka ;/

4. Wesslan

Wesslan Stadsbo

Från:
    En ö
    Är ganska övertygad CN22 som gåva kommer funka utmärkt och det kommer inte komma tillbaka och bita dig :)
    Skickar dagligen till Norge dock som företag men har en del erfarenhet i ämnet. Kör på

Mårtenssons ur Brookfield