• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka klockor över Sverige

Jonathan

Omega
Jag bor i Stockholm och har en köpare av en klocka i Göteborg. Med DHL och deras försäkring kostar det 3000(!) kr att skicka. Med Postens företagspaket med värdeförsäkring blir det billigare. De försäkrar tydligen ända upp till 200 000 kr.

Någon som har erfarenhet av detta? Hur gör ni när ni skickar klockor över Sverige?

Tacksam för svar.

Jonathan
 

calzone

Vacheron
Ja kör med värde hos posten. Värde 50.000kr kostar 200 kronor billigt och tryggt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jag bor i Stockholm och har en köpare av en klocka i Göteborg. Med DHL och deras försäkring kostar det 3000(!) kr att skicka. Med Postens företagspaket med värdeförsäkring blir det billigare. De försäkrar tydligen ända upp till 200 000 kr.

Någon som har erfarenhet av detta? Hur gör ni när ni skickar klockor över Sverige?

Tacksam för svar.

Jonathan

Har skickat ett antal klockor med postens värdefrakt och det har funkat fint varje gång.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Jag bor i Stockholm och har en köpare av en klocka i Göteborg. Med DHL och deras försäkring kostar det 3000(!) kr att skicka. Med Postens företagspaket med värdeförsäkring blir det billigare. De försäkrar tydligen ända upp till 200 000 kr.

Någon som har erfarenhet av detta? Hur gör ni när ni skickar klockor över Sverige?

Tacksam för svar.

Jonathan

Postens "värde" funkar bra
 

pederr

Cartier
Både köpt och sålt med Posten som frakttjänst och det har fungerat bra. Värdeposten känns prisvärd i jämförelse.
 
Topp