• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

skicka paket utrikes

Fred72

Cartier
Jag ska skicka två klockor till Danmark, postens företagscenter var tydligen helt fel ställe att vända sig till. Efter att ha pysslat med postutlämning i ett par hundra år så har de fortfarande inte tänkt utanför boxen och tänkt att någon kanske skulle vilja skicka ett dyrbart paket utomlands, iställe för att själv sätta sig på flyget och leverera paketet.

Finns det något annat service inriktat företag i Sverige som mot betalning kan åta sig att se till att mitt paket hamnar i Danmark och samtidigt se till att det inte försvinner på vägen eller hamnar hos annan person än det är avsett för.

Paketet skulle behöva vara försäkrat för ca 80 000kr.

Tacksam för svar.

//Freddan
 

Ftira

Omega
Lånar den har gamla tråden för hittar inget tydligt svar vid sökning. Ska skicka en klocka värd 20 000 kr till Italien men det var tydligen inget PostNords företagscenter kunde hjälpa till med. PostNord tar drygt 300 kr men försäkringen gäller inte klockor. Jag tänkte chansa men damen i kassan lät mig knappt göra det då hon skickat spårbart brev med pengar där mottagaren fått ett tomt brev...

Hur skickar ni paket utrikes?
 

M.U

Rolex
Lånar den har gamla tråden för hittar inget tydligt svar vid sökning. Ska skicka en klocka värd 20 000 kr till Italien men det var tydligen inget PostNords företagscenter kunde hjälpa till med. PostNord tar drygt 300 kr men försäkringen gäller inte klockor. Jag tänkte chansa men damen i kassan lät mig knappt göra det då hon skickat spårbart brev med pengar där mottagaren fått ett tomt brev...

Hur skickar ni paket utrikes?
Du har flera svar ovanför i tråden.. ?
 

Ftira

Omega
Fick svar från DHL att det kostar ca 1 500 kr. Det måste ju finns bättre alternativ?

Tacksam för svar:)
 
Topp