• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skickat klockan åt helvete?

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Om någon gör samma misstag igen tror jag det är möjligt att ringa till Postens kundservice och försäkra försändelsen upp till 50.000:- i efterhand.
 

Biffbert

Cartier
Herre jesus täcker inte postpaket klockor?!
Vet inte om det är alla postkontor här i trakten som är brända i kolan men det är ingen som fattar vad jag pratar om när jag säger värdefrakt.
Har alla värdefrakt att välja? Tänker t ex icabutiker med postkontor osv.
@vaniljglass

Edit: Läste just länken du skickade @hollow123 , hur kan de täcka upp till 50k men ändå ha undantag för "dyrbart innehåll"? Vilket diffust jävla lull-lull
 

john b

Rolex
Herre jesus täcker inte postpaket klockor?!
Vet inte om det är alla postkontor här i trakten som är brända i kolan men det är ingen som fattar vad jag pratar om när jag säger värdefrakt.
Har alla värdefrakt att välja? Tänker t ex icabutiker med postkontor osv.
@vaniljglass

Värdefrakt måste skickas från s.k posten företagscenter.
Finns inte så många tyvärr. Men känns rätt stabilt då jag hittills inte har träffat en enda idiot på dem
 

hollow123

Rolex
Herre jesus täcker inte postpaket klockor?!
Vet inte om det är alla postkontor här i trakten som är brända i kolan men det är ingen som fattar vad jag pratar om när jag säger värdefrakt.
Har alla värdefrakt att välja? Tänker t ex icabutiker med postkontor osv.
@vaniljglass

Edit: Läste just länken du skickade @hollow123 , hur kan de täcka upp till 50k men ändå ha undantag för "dyrbart innehåll"? Vilket diffust jävla lull-lull

Hehe japp! Mycket märkliga regler faktiskt... Men en viktig lärdom
Företagscenter får det bli framöver
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Paket värde täcker klockor. Men som sagts så kan det inte skickas från Konsum el dylikt. Måste skickas från det vi gamlingar kallade posten förr i tiden.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur ska jag veta det? Ring posten ;)
Eftersom att du skrev det? ;)

Jag kollade de allmänna villkoren gällande PostPaket nu och så här står det.

1.5.2 Förbjudet innehåll
Följande innehåll får inte skickas i Postpaket:

− Dyrbart innehåll till exempel guld, silver, ädelstenar, konst, antikviteter, mynt, sedlar och i var mans hand gällande värdehandling.
− Plastkort som kan missbrukas av obehöriga (såsom ex-empelvis bankkort, kreditkort och telefonkort).
− Tobak, snus, alkoholhaltiga drycker enligt alkohollagen, vapen, vapendelar, ammunition och illegal narkoti-ka/droger.
− Växter, färskvara eller gods som kräver kyla eller värme utöver normal transporthantering.
− Mänskliga kvarlevor, askurnor, kroppsdelar och organ samt döda eller levande djur.

Mycket märkligt att du inte får skicka "dyrbart innehåll" försäkrat upp till 50.000:-. Var drar de gränsen? Jag själv skulle säga att det mesta som skickas försäkrat upp till 50.000:- och som kan skickas i ett mindre paket faller inom ramen för dyrbart innehåll. Eller? Jävla Posten.
 

hollow123

Rolex
Postade min gmt med postpaket igår det här var ju kul att läsa..
Jävla @hollow123
:hilarious::hilarious::hilarious:
Lika mycket @christian-h fel... Sen ringde du faktiskt mig EFTER du hade postat paketet ;)
Men mycket märkligt regelverk måste jag säga... Men du kan nog vara lugn Vinnie, fortsätt F5:a tills paketet hamnat i Haparanda sen är det nog läge att kasta datorn genom rutan och ta en rejäl Whiskey
 

Biffbert

Cartier
Men när man skickar rek via ica som är försäkrat upp till typ 10k?
Då måste väl ändå klockor ingå? Eller det kanske aldrig går som rek när det är via butikspost...
 
Topp