Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skillnad i förstoring via bubblan på subs

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 11 maj 2013.

1. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

En sak som slog mig när jag lekt lite med min nya 1680, förstoringen på bubblan ser ut att vara större på plexi-subbarna jämfört med safirsubbar så som 16610. Antar att den extra höjden på tophat-plexit har med saken att göra.

Tycker dock att den extra förstoringen (?) passar bra på plexin, ger en skön och cool vintage look

Förstoring på 16610 safir-sub (bild lånad från Blowers via google)

Förstoringen på min plexi-variant:

LongCon gillar detta.
  2. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Tufft, har jag inte tänkt på. Hur är känslan jämfört med de nyare subbarna tycker du?

3. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Har "bara" haft en 14060M Sub och en 16600 SD inom kategorin rolex-dykare. Länken på denna (93150) är ju lite rasslig, med hollow centre links och non-sel. Men när den väl sitter på armen så känns 1680 bra.

SD'n var ju lite mer solid i länken och vridringen, men den var ju från 1998 jämfört med min 1680 som är från ca 1979 (20 års skillnad ger ju en del, tex så har de ju ändrat just vridringen)

Roliga med denna sub är ju att den ser ut som vilken vanlig sub som helst på avstånd, det är först på närmare håll man ser plexit, matta tavlan med sina målade index...

Överlag tycker jag att 40mm sport-rollar sitter sjukt bra på min armar. Provat lite större klockor, men får dem inte riktigt att sitta lika skönt. Känns som om de större gräver sig ner i min ovansida på handen. Kan bero på att jag har mina klockor mindre tajt än tex Spence - dock inte bilhandlarstyle - utan jag vill kunna få in en lillfinger mellan länk och handled

4. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Nice! Har funderat lite i vintagebanor själv men de sjunger inte riktigt för mig ännu. :)

5. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Testa en live, om du har tillgång till en vill säga. Annars kanske såna finns tillhands vid nästa GTG

Har ju kvar min 116520 när jag vill ha lite mer solid känsla på länken och överlag, så har man några moderna klockor i sitt stall redan kan en vintage liva upp mixen

paradis gillar detta.
  6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Om jag jämför mina Rolex känns det som plastglaset förstorar lite mer.

Mårtenssons ur Brookfield