• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnad mellan DJ 16XXX och 15XXX?

Hallå!

Sitter och kikar på lite olika DJ och klurar lite kring vad skillnaderna är på alla dessa modeller. Vad som skiljer på de olika 16XX har jag lite koll på (tror jag) men vad är egentligen skillnaderna på tex 16200 och 15200 och sedan finns det väl även 16000 och 15000 m.m?

Har mer och mer börjat intressera mig för DJ från att ha varit väldigt negativ för en tid sedan :) skulle dock behöva lite mer kött på benen.
 

M.Everest

Omega
15200 och 15000 är Date-modeller (ej DJ) och således 34mm, bland annat, tror endast de finns på oyster.
Bumpar liv i en gammal tråd. Date finns även med jubilee länk, även om de är relativt ovanliga. Har i dagarna hämtat ut min Date ref 15200 efter en service, då den tappade tiden på tok för mycket på slutet.

Till min föga förvåning, (efter att använt 42mm hela vintern) för att sedan spänna på en 34mm's date på armen, så känns det inte så litet som jag var inställd på att de skulle göra. Här med min date med jubilee länk.

IMG_0754.JPG
 
Bumpar liv i en gammal tråd. Date finns även med jubilee länk, även om de är relativt ovanliga. Har i dagarna hämtat ut min Date ref 15200 efter en service, då den tappade tiden på tok för mycket på slutet.

Till min föga förvåning, (efter att använt 42mm hela vintern) för att sedan spänna på en 34mm's date på armen, så känns det inte så litet som jag var inställd på att de skulle göra. Här med min date med jubilee länk.

IMG_0754.JPG
Snygg!!

Kör själv 34 idag dock i form av en piepan och tycker det är trevligt
 
Topp