Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skillnad mellan olika årsmodeller Rolex 114060

Diskussion i 'Diskussion' startad av Stein, 16 juni 2016.

1. Stein
    Trådstartare

Stein Bonde

Från:
    Stockholm
    Hej, är på besök hos mina föräldrar och passade på att kolla på pappas 114060 som jag ordnat till honom. När jag jämförde mot min såg jag ett par skillnader:

*Vitheten på tavlan skiljer sig.
    *Rolexkronan på låset skiljer sig
    *Samt att på spännet är det blankpolerat på min och matt på pappas.

Båda två är köpta av samma handlare och min har varit inne på äkthetskontroll. Kan dessa detaljer skilja mellan olika årsmodeller? Min är från 2016 och pappas från 2015.

Bilder
    Min till vänster och högst upp på bilderna.
    _20160616_110553.JPG
    _20160616_111549.JPG _20160616_111808.JPG

KenKun gillar detta.
  2. J&B

J&B Bonde

Någon med bättre kolla än jag får svara på din fråga men jag har en från sent 2013 och den har likadant lås som din fars iaf. Sen vill jag minnas att texten på tavlan blev uppdaterad på senare modeller men kan inte se det på din bild via telefonen men kan också vara värt att kolla på.

Stein gillar detta.
  3. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Att spännet kan se annorlunda har jag läst om tidigare. Minns dock inte när de ändrade. Finns en tråd på TRF om det.

4. Nicklas.S

Nicklas.S Friends of KS

Blankpolerat spänne kom på dom flesta modeller någon gång under 2015. Tavlan och kronan på låset har jag ingen aning om.

Mårtenssons ur Brookfield