• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnad på 25-295 C1 och 25-295 C2?

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag lyckas inte hitta något bra svar vad som skiljer dessa glas åt.

Det finns 3 olika nummer som jag stött på:

25-295 C1
25-295 C2
25-295 C1-C2

Tankarna har gått från skillnad i tjocklek men att det finns en som heter C1-C2 får mig att tro att detta har med packningar att göra och man i den boxen får med två packningar?

Share some wisdom!:)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag lyckas inte hitta något bra svar vad som skiljer dessa glas åt.

Det finns 3 olika nummer som jag stött på:

25-295 C1
25-295 C2
25-295 C1-C2

Tankarna har gått från skillnad i tjocklek men att det finns en som heter C1-C2 får mig att tro att detta har med packningar att göra och man i den boxen får med två packningar?

Share some wisdom!:)
Tycker att jag borde ha ett svar åt dig, men har inte det... Sorry.

Dock är jag väldigt mycket inne på samma spår som du. Den ena med glaspackning för sportisar, den ena för vanliga trettiosexor.

Och för dem som inte förstår kodifieringen, så handlar det om Rolex...

... Och om det INTE gör det, då har jag verkligen inte en aning! :D

A

Edit: Lite sökande i arkiven, samt klipp och klistra gör följande från Rolex-urmakare:

29-295-1 is the gasket used for all (the men's datejusts and a few others) sapphire crystals.
29-295-2 is the gasket used for all (GMT's and Subs) sapphire crystals.
25-295-C1 is the sapphire crystal with cyclops and gasket for the datejusts, etc.
25-295-C2 is the sapphire crystal with cyclops and gasket for the GMT's and Subs.
25-295 is the sapphire crystal without the cyclops, for non-date men's watches.
25-206-C1 is the lady's sapphire crystal with cyclops for all the Lady's datejusts.
So; 29- stands for gaskets only
25- stands for crystal and gasket
C stands for cyclops
1 and 2 for thickness of gasket
295 is common men's size
206 is common lady's size
 
Topp