• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnad på 555 & 555b endlinks.

DrDre

Patek
Den ena är helt täckt på baksidan (555 tror jag) medan den andra har en öppning (555B) så att man kan komma åt bandstiftet. Är inte 110% säker dock så ska du handla någon av dem så dubbelkolla innan du spenderar pengar.
 

firman

Cartier
Den ena är helt täckt på baksidan (555 tror jag) medan den andra har en öppning (555B) så att man kan komma åt bandstiftet. Är inte 110% säker dock så ska du handla någon av dem så dubbelkolla innan du spenderar pengar.



Tack Dr. Jag tror du har rätt där.

Vet du om någon av dom tar feta stift?
 

DrDre

Patek
Jag skulle tro att de inte gör det. Jag är lite osäker men för ett par år sedan försökte jag trycka igenom det tjockare bandstiftet genom ett ett av mina endlinks (har ett gäng, bla 555) och det funkade inte. Jag är nästan säker på att det var just 555 som var för trångt.
 
Topp