• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnad på visare, 1680 vs 5513?

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag tror mig ha svaret men jag vill vara säker innan jag hugger på ett objekt.
Är det samma visare till 5513, 1680 och 1665?

image.jpg


Tack på förhand!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Slarviga säljare på VRF och E-bay som grupperar ihop visare till alla Vintage-Rolexar till samma; 1680, 1665, 5513, 5512 osv.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror dom passar, men de är inte identiska... har för mig att sekundvisarens "korta" del är kortare på en 5513 än en 1680 eller tvärtom... Något sådant..
Inte enligt de källor jag hört. De är olika tjocka i infästningen. Har köpt 3 uppsättningar visare som ej passat min 1665.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
trumman är olika lång beroende på hur det sitter på verket. GMTn har en extra visare imellan och 1665/1680 har en datumkomplikation medan 5512/3 inte behöver ta hänsyn till något. Noterbart är också hur lumplotten på sekundaren sitter lite olika långt ut beroende på modell. Kan ev se lite olika ut på årgång etc. Bara att plöja referensbilder för att förstå..
 
Topp