Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skillnad?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sundqvist, 20 augusti 2015.

1. Sundqvist
    Trådstartare

Sundqvist Torpare

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Förutom att den ena har länk ;) så tror jag skillnaden är att den vänstra är gjort i Japan, medan den andra är från Malaysia. @yonsson borde annars veta.

yonsson gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det är bara länken som skiljer. De som är tillverkade i Japan har en extra textrad på tavlan. Uret är dessutom 1000kr över de asiatiska sidorna och de är inte AD.

4. Molgan

Molgan Stadsbo

Det står "Made in Japan" längst ned på tavlan på dem som är gjorda där vill jag minnas, men det går inte utröna från dessa bilder, lite konstigt då det brukar skrivas ut som ett plus i "annonserna". Nån skillnad i ref. nr tror jag inte det är.

För övrigt tycker jag det där i ganska dyrt? Jag beställde min SKX007 med gummi från HK för ca 1300 sek ink. express frakt, tog 4 eller fem dagar, FedEx körde tom ut, ca 3 år sedan eller nått sånt.
    Har dom rackarna hoppat upp så mycket i pris i takt med att den Svenska kronan agerar botom-feeder?

5. Richie

Richie Friends of KS

6. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Richie gillar detta.
  7. Sundqvist
    Trådstartare

Sundqvist Torpare

Så det va så enkelt! Verkar ju faktiskt dyrt om man jämför med creationwatches!

8. Sundqvist
    Trådstartare

Sundqvist Torpare

Jag passar på att köra en fråga till när jag ändå håller på! Länkar till en sumo, typ en anvil! Vart får man tag på dom? @yonsson vet kanske?

9. Bebitz

Bebitz Friends of KS

5% rabattkod på Skx009 på creationwatch: Use Coupon Code SKX0009K2SALE for a further 5% off on the already discounted price.

10. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    @yonsson vet allt.

11. Molgan

Molgan Stadsbo

Även jag beställde från creationwatches, bästa pris, Made in Japan, och snabb leverans.

Men fan jag blir nästan sugen på en till, men det klickade ju inte förra gången, kanske denna? :)

Edit: Synd bara att dom inte har den "Amerikanska" SKX007 som i mitt tycke har en trevligare tavla, då kanske jag provat igen.

12. Sundqvist
    Trådstartare

Sundqvist Torpare

Vilken stjärna du är!

13. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Märklig prissättning, då den på länk är billigare, både före och efter reapriset?!

14. Molgan

Molgan Stadsbo

Svårt att vet om den på gummi är tillverkad i Japan som genererar mer-priset.

15. yonsson

Från:
    GBG
    Uret. :rolleyes:

16. yonsson

Från:
    GBG
    Strapcode
    Monsterwatches.eu
    Eller Yobokies

Yobokies har ingen hemsida utan man får maila alternativt PMa honom på watchyouseek

Sundqvist gillar detta.
  17. yonsson

Från:
    GBG
    det där får du gärna utveckla. :)

18. Molgan

Molgan Stadsbo

19. Glidarn

Glidarn Bonde

Den klockan du länkar till finns inte i produktion idag. Det var en klocka som producerades en kort tid mellan de gamla seiko dykarna och den "nya" SKX serien som kom senare om jag har förstått det rätt.
    Med andra ord, den säljs ingenstans förutom begagnat. :)

20. Molgan

Molgan Stadsbo

Kolla den nedre länken, är du säker?

21. Båtkocken

Båtkocken Friends of KS

Från:
    Alberget 4A
    173:an är ju bara klicka hem men den första länken är en äldre ref.

22. Glidarn

Glidarn Bonde

Så var det :)

23. Molgan

Molgan Stadsbo

Vart hittar du en klickbar 173 i Asien?

24. Glidarn

Glidarn Bonde

Du verkar ha rätt. Går man in på seikousa.com och klickar på collections kan man hitta 173. Hittar dock inga länkar till sidor från Asien. :/

Mårtenssons ur Brookfield