• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnaden, då och nu: Din första "samling" jämfört med dagens.

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Same same, but different eller dramatiska förändringar? Posta gärna dina "före" och "dagsläget"!

Jag börjar...

Våren 2011... Hade precis köpt den svarta SMPn och börjat hänga på TTT.


Ca 2½ år i klockträsket, och ca 120 provade dinkor senare...



och tillsammans med resten...

 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag har kört tungt flippande sedan 08 och så här ser det ut idag. Det som startade allt är Incusore från Glycine.

pa6a3eme.jpg
 

Sond

Patek
Det började så här:
33a30ece.jpg

b0b192d3.jpg


Ett fickur som jag fick av min farbror när jag var ca 7.

Sedan fortsatte det så här:
a5SXu27.jpg


Med vintage. Och inte bara de som visa på bilden utan betydligt fler vintage Omegor. Den allra första är dock den i mitten på bilden som är arvegods från min far.

Sedan gick det många år och drömmen var att köpa en:
IMG_6678.jpg


För mig var Speedyn klockornas klocka. Rolex och andra märken hade inte en chans. Jag skulle helt enkelt ha en Speedy. Men det tog mer än 10 år, nästan 15 blev det tror jag, innan jag kände att jag kunde/ville prioritera en ny dyrare klocka. Men så fort jag landat Speedyn var det kört. Efter en vecka insåg jag att jag ville ha en beater och då blev det denna:
05d8ad8e.jpg


En SMP Quartz. Sedan har det bara rullat på... Tog iofs ett uppehåll på två år fram till i våras/somras då jag inte köpte någon och inte heller "höll" på med klockor mer än sporadiskt.

Nu ser det ut nästan så här:
null_zps29c7ee8c.jpg


Klockan uppe till höger, en Dugena, har auktionerats bort här på KS och ersatts av denna:
null_zps4fcf2bf1.jpg


En DJ med Alphavisare.

Inom kort kan ytterligare en klocka landas. Men då är det stopp för de närmsta två åren. Fast det tror jag jag sa efter köpet av DJ:n också..:rolleyes: Fast denna gång menar jag det. Tror jag..:D
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Klockintresset började tidigt 80-tal då jag köpte en ny speedmaster för 4900 kr och en constellation för 5400 kr.
Min första Rolex köpte jag ny 1984, den kostade 8200 kr :). 1995 fick jag en sprillans breitling pluton i av frugan.
Denna kvartett var mina enda klockor fram till 2007 när jag blev medlem i gamla TTT, då tog klockflippandet fart.
Här kommer ett axplock bilder på klockor som har passerat under åren fram tills idag.

PICT0491.jpg

OmegaSpeedmaster.jpg

P3170067.jpg

Rolex16014Bild10.jpg

BreitlingPlutonTeam6016-1.jpg

PA020294.jpg

004_zps14793451.jpg

P6030468.jpg

P6100071-1.jpg

ce22f7b2-4e42-4786-bf76-3841725fcf5a_zps0f78f95e.jpg

PB050268.jpg

116610LV024.jpg

P5120075_zps2f832a6c.jpg


Dagens samling ser ut så här
cd50f010-4974-457a-9f21-acf8cc2a27fd_zps854647ff.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Klockintresset började tidigt 80-tal då jag köpte en ny speedmaster för 4900 kr och en constellation för 5400 kr.
Min första Rolex köpte jag ny 1984, den kostade 8200 kr :). 1995 fick jag en sprillans breitling pluton i av frugan.
Denna kvartett var mina enda klockor fram till 2007 när jag blev medlem i gamla TTT, då tog klockflippandet fart.
Här kommer ett axplock bilder på klockor som har passerat under åren fram tills idag.


Dagens samling ser ut så här

Din samling är UNDERBAR!

Den blå speedmastern var riktigt cool, är det någon specialvariant?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Starka missbruksvibbar från den här tråden.
"Det började med en Omega och gick över i Rolex."
:D
Keep 'em coming, lovande start!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Peter K. Det är en Nivada antarctic diver från 70-talet, med italiensk dagskiva. Urverket är baserat på ett ETA 2789, som tydligen ska vara den första kalibern med quickset day och date. Mer info hittar jag tyvärr inte :( Verkar överlag hyfsat sällsynt med vintagedivers med ljus urtavla.

Ja, den påminner en del om Doxa Searambler 300, som jag fick förmånen att testa innan. Den upplevda jag dock för hög för mig, då bezeln gick ända upp till glaset. Nivadan känns lite mindre/smäckrare pga av detta, och så har jag en förkärlek till plexiinsert :)

Här är en tråd med bilder i alla fall.
https://klocksnack.se/threads/länken-till-min-nivada-kom-idag-bildkavalkad.6703/

Har sedan en tid tillbaka fått en Nivadamärkt clasp.


 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Satte mig och kollade igenom lite bilder på gamla klockor som man haft och sedan flippat. Nu snackar vi bara sedan starten av Klocksnack. Har ändå tyckt att jag varit rätt lugn men inser att det blivit några klockor under denna tid. :eek:

Vill inte tråka ut er med massa bilder utan här kommer en bild på hur samlingen såg ut när jag blev medlem här och hur den ser ut idag.

Före:

Innehåll:

Omega Seamaster GMT
Omega Planet Ocean Chrono
Omega Speedmaster 3573.50.00
Omega Planet Ocean (8500)

hJ6heiP.jpg



Nu:

Innehåll:

Rolex Datejust 2
Rolex Explorer 2
Patek Philippe Aquanaut




csZd79I.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Satte mig och kollade igenom lite bilder på gamla klockor som man haft och sedan flippat. Nu snackar vi bara sedan starten av Klocksnack. Har ändå tyckt att jag varit rätt lugn men inser att det blivit några klockor under denna tid. :eek:

Vill inte tråka ut er med massa bilder utan här kommer en bild på hur samlingen såg ut när jag blev medlem här och hur den ser ut idag.

Före:

Innehåll:

Omega Seamaster GMT
Omega Planet Ocean Chrono
Omega Speedmaster 3573.50.00
Omega Planet Ocean (8500)

hJ6heiP.jpg



Nu:

Innehåll:

Rolex Datejust 2
Rolex Explorer 2
Patek Philippe Aquanaut




csZd79I.jpg


Nice, men du har obalans i dagens låda...måste du åtgärda!!
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Chines. Hemsidan heter Tiger-concept.com. Lite kryckigt tillverkade, vass i kanterna, men med bra verk. Håller tiden kanon.
 
Topp