Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skillnader mellan King Seiko och Grand Seiko?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Johnny, 15 juli 2015.

1. Johnny
    Trådstartare

Johnny Torpare

I jakten på en Grand Seiko så har jag hittat modeller som visuellt sett ser snarlika ut som dessa men som kallas för King Seiko.

Vad är detta?

En snarlik lineup?

Något billigare/enklare?

En föregångare?

Tack på förhand!

2. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Hejsan.
    Trevliga klockor, men KS är en avslutad modellserie och kan därför endast hittas som vintage.
    KS var ett segment lägre än GS men höll hög kvalitet.
    Personligen gillar jag dem och likställer dem med GS på flera nivåer. Klart billigare än GS i inköp nuförtiden.
    Läs lite mer här om främst GS...
    http://www.seiyajapan.com/pages/the-history-of-grand-seiko

Johnny gillar detta.
  3. Johnny
    Trådstartare

Johnny Torpare

Tack så mycket!

Prisskillnaden på vintage verkar vara rätt rejäl mellan KS och GS samtidigt som det verkar vara rätt bra ur ändå, i relation till sitt pris...

4. frest73

frest73 Bonde

King är klart köpvärda! Har själv en Seiko King från -69, och den håller väldigt hög kvalitet. Kostade drygt 3 tusen. Extremt mycket klocka för pengen. Går bra, ser fortfarande bra ut. (har tyvärr inga bilder tillgängliga) Har inte kunnat titta på någon Grand S från samma år, så jag kan inte uttala mig om skillnaden efter 45 års slitage

Johnny gillar detta.
  5. Johnny
    Trådstartare

Johnny Torpare

Hur stor gångavvikelse har din KS, om man får fråga?

6. frest73

frest73 Bonde

brukar inte mäta så noga, men tror att den ligger klart under +10 sek/dag, närmare +5. Om jag har den på mig en vecka i sträck brukar jag inte behöva ställa om minutvisaren, men eftersom jag inte är så noga, och ofta byter klockor under en vecka, så drar jag till med +10/dag. Bra för en 45-åring! Kan tillägga att den har hi-beatverket cal 4502

7. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

8. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Jag kollar lite på den här på bukten... Blev inspirerad av @Båtkocken 's vackra King Quartz. Det är ju bara date men jag tycker tavlan ser magisk ut. Någon som vet om utropspriset är rätt?

Mårtenssons ur Brookfield