• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnader mellan YM och SUB?

TKVF

Panerai
Skillnaderna är alltså självklart utseendet och vattentätheten. Sedan material (men det går väl på utseendet). Funderar på att köpa Davids två YM (en herr och en dam) till mig och frugan. Han har begärt 92´ för båda, vilket är ett lite högt pris, eller vad tycker Ni ;) Det är en 16622+169622 som det gäller.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ang David pris så kan jag inte uttala mig, det är roliga klockor och mycket fint par.
David är ju en good guy så det är bara att handla :)

Den nya Ym med blå tavla är jäkligt snygg, provade den i helgen.
 
Skillnaderna är alltså självklart utseendet och vattentätheten. Sedan material (men det går väl på utseendet). Funderar på att köpa Davids två YM (en herr och en dam) till mig och frugan. Han har begärt 92´ för båda, vilket är ett lite högt pris, eller vad tycker Ni ;) Det är en 16622+169622 som det gäller.

Men vad han begärt och vad han släpper dom för kanske inte är samma sak, vem vet? Fråga honom...

Personligen så tycker jag mid-size YM är den perfekta damklockan, fråga Niklas-Arvid :cool:
 
S

Sulan

Guest
Har själv ägt en YM, men tyckte att allt bara smälte samman och blev bara för mycket! Men på en Dam är den nog fin!
 

TKVF

Panerai
Jag har honom på PM. Men antar att han faktiskt jobbar, till skillnad mot många andra som verkar tjänstgöra :) När skattepengarna kommer tillbaka så blir det nog en affär. Ju mer jag tittar på dessa klockor desto mer vill jag köpa. Och frugan går från en 70 kr Triwia till en 70´ kr Rolex. Vilket bara markerar min kärlek till henne.
 

Hardy

Thug
Sett annonsen och de är ju perfekta "parklockorna"

Kör på! Hade ja haft möjlighet att köpa dem till min och min tjej skulle ja inte tveka!
 

Ninen79

Audemars
Köp inte en begagnad klocka till frugan för helsike! Fyllt kortet med cash och drar till Rob E med frugan så får hon själv välja en fin Rolle hon tycker är snygg!
 

TKVF

Panerai
Köp inte en begagnad klocka till frugan för helsike! Fyllt kortet med cash och drar till Rob E med frugan så får hon själv välja en fin Rolle hon tycker är snygg!
Ja. Men då måste jag fylla kortet mer. Vi va sist när vi va i 08 inne på Nymans. Då hittade hon en rosa klocka (tror det va Cartier) som låg på nästan 250 000 men där går min smärtgräns lite tidigare...

Skulle det vara svårt att sälja en YM begagnad om man inte vill ha den tror ni?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Men vad han begärt och vad han släpper dom för kanske inte är samma sak, vem vet? Fråga honom...

Personligen så tycker jag mid-size YM är den perfekta damklockan, fråga Niklas-Arvid :cool:

Kan nog stämma! fullsizen är lite för stor för de flesta tjejer, och den lilla -då kan man lika gärna ha en lady datejust....

35mm-Storleken passar dessutom bra på mig också!
(I need no objects to make me a Man... I was born a Man...)
 

jabla

Sarlacc
Kan inte bli fel, förutsatt att hon inte tycker 29mm är för litet.
YM har en annan boettform med mer böjda bandhorn så det sitter skönare på handleden.
Med tanke på klockornas ålder och skick samt att de är nyservade hos Rob E tycker jag priset är helt OK.
 
Topp