Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Skillnader mellan YM och SUB?

Diskussion i 'Diskussion' startad av TKVF, 22 maj 2013.

1. TKVF
    Trådstartare

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Vad är det för skillnad på dessa två klockor?

2. Barda

Barda Friends of KS

Förutom att dom ser helt olika ut menar du?

3. Kniven

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Samma urvärk:D, olika vattentäthet.

4. Landshark

Landshark Borgare

Är det inte så att YM är tänkt att användas främst över ytan, medan Sub:en är tänkt att användas under ytan.
    Fast de i verkligheten oftast befinner sig på exakt samma avstånd från bardisken... ;)

gruby, Bodén, Wollen och 12 andra gillar detta.
  5. TKVF
    Trådstartare

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Skillnaderna är alltså självklart utseendet och vattentätheten. Sedan material (men det går väl på utseendet). Funderar på att köpa Davids två YM (en herr och en dam) till mig och frugan. Han har begärt 92´ för båda, vilket är ett lite högt pris, eller vad tycker Ni ;) Det är en 16622+169622 som det gäller.

6. Gillar båda, fina klockor och YM är lite skönt blingig...

7. TKVF
    Trådstartare

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Det är Breitling-finklocka för oss Göteborgare menar du :D

8. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Ang David pris så kan jag inte uttala mig, det är roliga klockor och mycket fint par.
    David är ju en good guy så det är bara att handla :)

Den nya Ym med blå tavla är jäkligt snygg, provade den i helgen.

9. Men vad han begärt och vad han släpper dom för kanske inte är samma sak, vem vet? Fråga honom...

Personligen så tycker jag mid-size YM är den perfekta damklockan, fråga Niklas-Arvid :cool:

Målarn gillar detta.
  10. Sulan

Sulan Guest

Har själv ägt en YM, men tyckte att allt bara smälte samman och blev bara för mycket! Men på en Dam är den nog fin!

11. TKVF
    Trådstartare

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Jag har honom på PM. Men antar att han faktiskt jobbar, till skillnad mot många andra som verkar tjänstgöra :) När skattepengarna kommer tillbaka så blir det nog en affär. Ju mer jag tittar på dessa klockor desto mer vill jag köpa. Och frugan går från en 70 kr Triwia till en 70´ kr Rolex. Vilket bara markerar min kärlek till henne.

Jockinho, Spencer, CaptainOats och 1 annan gillar detta.
  12. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Sett annonsen och de är ju perfekta "parklockorna"

Kör på! Hade ja haft möjlighet att köpa dem till min och min tjej skulle ja inte tveka!

13. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Köp inte en begagnad klocka till frugan för helsike! Fyllt kortet med cash och drar till Rob E med frugan så får hon själv välja en fin Rolle hon tycker är snygg!

14. Barda

Barda Friends of KS

Tycker absolut det går att köpa beggat till frugan...

15. TKVF
    Trådstartare

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Ja. Men då måste jag fylla kortet mer. Vi va sist när vi va i 08 inne på Nymans. Då hittade hon en rosa klocka (tror det va Cartier) som låg på nästan 250 000 men där går min smärtgräns lite tidigare...

Skulle det vara svårt att sälja en YM begagnad om man inte vill ha den tror ni?

16. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Kan nog stämma! fullsizen är lite för stor för de flesta tjejer, och den lilla -då kan man lika gärna ha en lady datejust....

35mm-Storleken passar dessutom bra på mig också!
    (I need no objects to make me a Man... I was born a Man...)

masterkiller gillar detta.
  17. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Kan inte bli fel, förutsatt att hon inte tycker 29mm är för litet.
    YM har en annan boettform med mer böjda bandhorn så det sitter skönare på handleden.
    Med tanke på klockornas ålder och skick samt att de är nyservade hos Rob E tycker jag priset är helt OK.

Mårtenssons ur Brookfield